Falcon.io introduceert geïntegreerd customer experience platform

Falcon.io introduceert geïntegreerd customer experience platform
  • Online
  • 4 mei 2016 @ 13:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Falcon.io lanceert een vernieuwd customer experience platform waarmee merken – volgens het techbureau - voor het eerst de mogelijkheid hebben om een live en gedetailleerd totaaloverzicht van hun digitale doelgroep te bekijken. Carlsberg, Tiger en Change Lingerie zijn de eerste van de ruim 700 klanten van Falcon die de nieuwe functionaliteit gebruiken. Zij verwachten dat dit voor ingrijpende verbeteringen zal zorgen van diverse aspecten van hun marketingstrategie.

De ‘sociale' data die het platform verzamelt, kan worden gebruikt voor het optimaliseren van community management, het bedenken van digitale campagnes en het ontwikkelen van content marketing-tactieken, allemaal binnen hetzelfde platform. De nieuwe technologie van Falcon kan klantengegevens ook in verzamelde vorm presenteren. Wereldwijd opererende merken kunnen zo belangrijke demografische gegevens van hun doelgroep identificeren op basis van real-time sociale data. Traditionele methoden bieden volgens Falcon.io niet altijd even nauwkeurige resultaten en evenmin real-time inzicht.

Het van oorsprong Deense bedrijf Falcon.io begeeft zich met de introductie van deze nieuwe technologie buiten het domein van social media-management. Het bedrijf heeft daarmee een nieuwe merkidentiteit en daarom besloten om zijn bedrijfsnaam van Falcon Social te veranderen in Falcon.io. Oprichter en ceo Ulrik Bo Larsen (zie foto) wil inzicht bieden in het volledige digitale verhaal.  ‘Wat is de achterliggende reden voor het gedrag van klanten? En via welke kanalen kunt u hen het beste benaderen? Dit zijn vandaag de dag belangrijke vragen voor merken. Stel dat u inzicht heeft in het volledige digitale verhaal van een klant, van gesprekken die normaliter buiten het bereik van uw merk liggen, tot en met de berichten die zij met uw eigen social media-kanalen uitwisselen. En stel dat al deze informatie op één locatie wordt opgeslagen en dat u die in een paar seconden kunt opvragen binnen een ‘single customer view’. Dat is precies wat onze oplossing doet. Dit verandert de manier waarop onze klanten nadenken over marketing’.

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken