Smart productactivatie Coca-Cola drinken in de horeca

10mei 201614:18
  • Online
  • 2886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • ActivatieMobile

nieuws Via een mobiele techniek krijgt de café- of restaurantbezoeker na het fotograferen van een flesje Coca-Cola, Coca-Cola zero of Coca-Cola light een 360° video van 15-20 seconden te zien. Bijzonder aan deze winactie is de interactie met het iconische glazen Coca-Cola flesje, dat uitsluitend in de horeca verkrijgbaar is. Met deze nieuwe smart productactivatie wil Coca-Cola consumenten verrassen in horecagelegenheden.

Dit is hoe het werkt: via de website maak de consument een foto met zijn smartphone van een Coca-Cola flesje, hij beweeg zijn mobiel om 360˚ rond te kijken, ontdek waar zijn fles hem brengt en daarmee maakt hij kans op prijzen zoals tickets voor festivals, pretparken, concerten, voetbalwedstrijden, bioscopen en een overnachting in een exclusief hotel. 

Het doel van Coca-Cola is om een nieuwe beleving te geven aan het drinken in de horeca. Aan deze smart productactivatie doen meer dan 11.500 Nederlandse horecagelegenheden mee die de drie Coca-Cola varianten serveren. Tijdens de campagneperiode - van mei tot en met december 2016 - zijn er in Nederland 70 miljoen Coca-Cola flesjes met actielabels in omloop. Coca-Cola maakt gebruik van twee innovatieve technologieën, namelijk de populaire 360° video en de smart scantechniek via de fles. 'Hierdoor krijgt iedere iconisch glazen fles mediawaarde en wordt de Coca-Cola drinker in de horeca aangenaam verrast', aldus Coca-Cola. 

Win kaarten voor Pinkpop en Pathé Bioscopen Coca-Cola werkt voor deze winactie samen met haar eigen klanten, waaronder Pathé Bioscopen, Pinkpop, Hilton Hotels & Resorts en vele anderen. Ook zet Coca-Cola advertenties, online video’s, social media en POS-materiaal in om de campagne onder de aandacht te brengen bij de horecaklanten. 

 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing