The Secret Lab lanceert VR-tak
- Online
- 9 mei 2016 @ 14:37
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 9 mei 2016 @ 14:37
- Redactie Online
Creatief webbureau The Secret Lab start een nieuwe afdeling die zich volledig zal gaan richten op virtual reality (VR). Met een 'dedicated productieteam' speelt The Secret Lab in op de mogelijkheden die deze opkomende technologie biedt en de vraag vanuit klanten naar 360-video en VR-producties. Maurice Schutte zal de VR-tak gaan leiden.
VR is momenteel een hype en zoals bij iedere hype lopen early adopters het risico dat de producties en concepten die daaruit voortkomen niets of nauwelijks iets toevoegen. The Secret Lab wil daarom bedrijven behoeden voor het nemen van verkeerde beslissingen in de fase van de ‘hype cycle’ waar VR zich nu in bevindt. De nieuwe VR-tak zal organisaties adviseren en daarbij horende concepten ontwikkelen zodat deze bedrijven de VR-technologie nuttig en op een zinvolle manier in kunnen zetten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan musea die bezoekers mee kunnen nemen in de wereld en geschiedenis van kunstwerken door VR-technologie toe te passen.
Met het opzetten van de VR-tak brengt The Secret Lab de conceptuele kracht, de kennis van techniek en projectuitvoering met de ervaring met soortgelijke hypes als virtual reality bij elkaar. Voor het webbureau uit Amsterdam is VR dan ook niets nieuws, maar een logische stap om klanten te helpen dit additionele communicatiekanaal in te richten. De techniek brengt nieuwe mogelijkheden om merken en producten te presenteren. Het bureau zal de VR-producties stand-alone of als onderdeel van een lopende campagnes voor klanten ontwikkelen.
Maurice Schutte zal leiding gaan geven aan het VR-team als Director Video & VR. Als creative producer heeft hij zijn sporen verdiend in de tv-, film- en gamingwereld waar hij verantwoordelijk is geweest voor innovatieve mediaconcepten en uiteenlopende film- en tv– producties.'Het zal niemand ontgaan zijn dat VR niet alleen een nieuwe en veelbelovende ontwikkeling is, maar dat het ook een techniek is die volwassener begint te worden. Platformen zoals YouTube en Facebook ondersteunen 360-video en de eerste VR-headsets komen op de markt. En dit is nog maar het begin. Wij geloven dat we met de ervaring van Maurice en de kennis van de techniek en de markt echt het verschil kunnen maken voor onze klanten zodat zij met VR op een onderscheidende manier hun merken en concepten kunnen presenteren’, aldus Martijn Boomsma, CEO bij The Secret Lab.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing