Data Sherpa wil excelleren in customer insight management

Data Sherpa wil excelleren in customer insight management
  • Online
  • 8 jun 2016 @ 14:19
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataAlgoritme

Dialoogmarketingbureau Yourzine introduceert Data Sherpa. Dit nieuwe label ondersteunt merken en bedrijven op het gebied van customer insight management om toe te werken naar een individueel en integraal klantprofiel. De belangrijkste reden voor de start van Data Sherpa is de enorme toename van kanalen en contactmomenten. Dit zorgt ervoor dat de omvang van ‘data’ exponentieel gegroeid is de laatste jaren en Yourzine een toename ervoer in de vraag die zij gesteld kreeg naar een verdieping op customer insight management.

Het nieuwe label van Yourzine zal organisaties helpen om versneld meer inzicht te krijgen in het profiel van zijn klanten, als vertrekpunt voor een relevante en omnichannel klantdialoog, met als resultaat een aanwijsbaar toegenomen klantwaarde.

De belangrijkste missie van Data Sherpa is het optimaliseren van de waarde van data voor en van de klant. Een aankoop in het verleden zal niet altijd toekomstig gedrag voorspellen. Data insights worden gebruikt om de juiste aanbieding vanuit de juiste context te creëren en ter stimulering van een langdurige relatie tussen merk en consument. Het hebben van een grote hoeveelheid data garandeert niet dat je altijd de juiste inzichten krijgt. Data Sherpa helpt hierbij en zorgt dat de juiste gegevens aan elkaar verbonden worden en biedt inzichten voor een volledig klantbeeld. Zo worden volgens Yourzine marketing, it en e-commerce afdelingen voorzien van de juiste inzichten en handvatten om de klant goed te kunnen bedienen met alle kennis die ze hebben.

‘We zien vaak dat een omnichannel-strategie strandt vanwege een gebrek aan complete en kwalitatief goede (klant) data. Ik ben erg trots dat we met het gespecialiseerde team van Data Sherpa nu ook een verdere verdieping van dit vakgebied aan onze klanten kunnen bieden en kijk er naar uit om zowel bestaand als nieuwe klanten op weg te helpen', aldus directeur van Yourzine Michiel van Riemsdijk. 

 

 

 

 

 

 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken