Klanten krijgen persoonlijk advies van 'energiebuddy O'

Klanten krijgen persoonlijk advies van 'energiebuddy O'
  • Online
  • 23 jun 2016 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Energieleverancier Oxxio maakt vandaag bekend dat het een bot introduceert waarmee het interactie met gebruikers aangaat. Deze intelligente ‘next level’ chatbot, genaamd O, geeft gebruikers van de Oxxio App persoonlijke en relevante inzichten in hun energieverbruik én helpt deze op een vernieuwende manier te interpreteren. Zowel klanten als niet-klanten kunnen middels een data gedreven dialoog sturen op hun energieverbruik en de daarbij horende kosten.

O analyseert het energieverbruik én geeft gebruikers extra uitleg over de Oxxio App en energiekosten. Hiervoor maakt O gebruik van de (slimme) meterstanden van de klant. Deze worden anoniem vergeleken met andere gebruikers. ‘O is de persoonlijke Energiebuddy van de gebruiker’, vertelt Joos Luteijn, Digital Lead Oxxio. ‘Met O geeft Oxxio op een geheel nieuwe wijze invulling aan de relatie met onze gebruikers. Afhankelijk van het energieverbruik en app-gebruik, bieden we gebruikers interactie op maat. Als je inspeelt op de behoefte en deze vertaalt naar relevante mobiele diensten, kun je hiermee de klantrelatie verstevigen en het voor klanten steeds makkelijker maken. De introductie van O is daar een voorbeeld van. Bovendien wordt O steeds slimmer. Complexe algoritmes zetten grote hoeveelheden onoverzichtelijke data om naar gebruiksvriendelijke en bruikbare informatie. Op deze manier kan O zichzelf continu verbeteren en doorontwikkelen. Op korte termijn zal het mogelijk zijn om het energieverbruik nog nauwkeuriger te analyseren, zodat de gebruiker nog beter grip heeft op de kosten. Tevens kunnen gebruikers in de nabije toekomst O vragen stellen. En als vervolgstap zien wij ook een stap naar platformen als Siri van Apple of Facebook Messenger.’

O is in samenwerking met TamTam en CX Company ontwikkeld en wordt aan de Oxxio App toegevoegd. Meer informatie is te vinden op de website.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken