NS springt ook in op augmented reality trend

NS springt ook in op augmented reality trend
  • Online
  • 14 jul 2016 @ 12:14
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

De NS en N=5 lanceren de gratis NS KidsApp om de treinreis voor kinderen en hun ouders te veraangenamen. In de app staan twee kleine monstertjes centraal: Oei & Knoei. Zij laten kinderen samen met hun ouders avontuurlijke opdrachten uitvoeren in en rond de trein. Ook kunnen scènes worden opgenomen met real time animaties. Deze animaties gebruiken Augmented Reality en Motion Tracking om zo de positie en grootte van de geanimeerde karakters zo realistisch mogelijk in de echte wereld neer te zetten. Of het succes van augmenten reailty app Pokémon Go wordt geëvenaard valt te bezien.

Nadat alle opdrachten zijn uitgevoerd voegt de app alle video's samen met een gepersonaliseerde begin- en aftiteling met naam van de deelnemer en bestemming. Het resultaat is ‘een grappige film waarin de kinderen, samen met Oei & Knoei, de leukste avonturen beleven.’

De film kan gedeeld worden via Facebook, Twitter of Instagram met #nskids. Inzenders maken kans op een treinavontuur naar keuze voor het hele gezin. Daarnaast worden de leukste films vertoond op de grote stationsschermen van bijvoorbeeld Amsterdam CS, Utrecht CS en Rotterdam CS.

Om de NS KidsApp onder de aandacht te brengen, is onder meer een samenwerking aangegaan met Nickelodeon en met diverse online influencers gericht op ouders. Verder is de campagne te zien in bioscopen tijdens kindermatinee, via mobile, outdoor en als tag-on bij de huidige NS tv-commercial.

Volgens Joris Gruiters, Strategy Director N=5 past is de app een voorbeeld van hoe reclame tegenwoordig moet worden gemaakt. ‘Op basis van insights uit onderzoek kijken hoe je de customer journey van de doelgroep nog leuker kunt maken; met vernieuwende technologische toepassingen. Dat is voor mij reclame maken anno nu.'

De app is zowel in de Appstore als in de Google Play Store te downloaden. 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken