Vertragingen door afwezigheid webshop-eigenaren

Vertragingen door afwezigheid webshop-eigenaren
  • Online
  • 20 jul 2016 @ 11:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekWebwinkelE-commerce

Voor iets minder dan de helft van de kleine en middelkleine webshop-eigenaren is de zomervakantie belangrijker dan hun webshop. Voor vier op de tien (41%) geldt dat zij in de webshop aangeven dat leveringen vertraagd kunnen zijn door afwezigheid. Een klein deel (3 %) zet de webshop tijdelijk zelfs helemaal op zwart. Daar staat tegenover dat een meerderheid van de kleine en middelkleine webshops operationeel blijft tijdens de zomervakantie. Dertig procent van de webshop-eigenaren werkt hiervoor door vanaf het vakantieadres. Dat blijkt uit onderzoek van WebshopHeroes.com onder 261 webshop-eigenaren in Nederland.

Een kwart van de webshop-eigenaren (24%) vraagt hulp van vrienden en familie, of heeft collega’s die zorgen dat de webwinkel operationeel blijft. Slechts een klein deel (2%) besteedt de werkzaamheden voor de webwinkel uit bij een professionele partij, waardoor afwezigheid geen invloed heeft tijdens een zomervakantie.

Dilemma
Volgens Vincent van Lettow, oprichter van WebshopHeroes.com, zorgen vakanties voor een lastig dilemma: ‘Eigenlijk is het kiezen tussen twee kwaden. Met een vertraagde levering of door op zwart te gaan loop je het risico dat klanten weglopen en elders klant worden. Maar doorwerken op vakantie helpt niet echt mee aan de ontspanning. Wat vind je belangrijker?’.

Van Lettow heeft nog wel een advies: ‘Personeel dat precies weet wat het moet doen is ideaal tijdens een vakantie. En als je dat niet hebt, kun je er altijd nog voor kiezen om de operatie tijdelijk uit te besteden bij een professionele partij.’

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken