Online retail wint terrein

Online retail wint terrein
  • Online
  • 26 jul 2016 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceOnderzoek

Online boodschappen doen is het afgelopen jaar in Nederland met 12% toegenomen. Volgens de Nielsen Shopper Trends-enquête heeft 28% van het Nederlandse winkelpubliek de afgelopen maand de website van een winkel bezocht, waar dat in 2014 nog 16% was. Het onderzoek werden 1500 mensen bevraagd over hun online bezoek aan supermarkten, drogisterijen en ‘convenience winkels’.

Altijd al zeer prijsbewust, bekijkt 59% van de Nederlanders die een website bezoeken om boodschappen te doen de speciale aanbiedingen, terwijl  30% zoekt naar recepten, tips of andere ideeën. 


Terwijl 24% van de bezoekers van de websites van winkels zoekt naar informatie, doet 23% zijn of haar boodschappen online, waarbij 46% verklaart meer geld aan boodschappen te besteden dan ze voorheen deden. De belangrijkste reden om niet online boodschappen te doen? Van het Nederlandse winkelpubliek geeft 51 % de bezorgkosten aan als de belangrijkste reden om geen boodschappen via internet te doen, waarbij 26% een voorkeur heeft voor het beleven van de winkelervaring en 25% bezorgd is over de kwaliteit van online gekochte producten.

De Nielsen Shopper Trends Enquete
Nielsen Shopper Trends is een jaarlijks onderzoek met focus op supermarkten, drogisterijen en convenience winkels. Het duidt de belangrijkste drijfveren van klantentrouw aan die leiden tot klantloyaliteit in landen en regio’s. De Nielsen Shopper Trends enquête wordt jaarlijks tussen oktober en maart uitgevoerd en bevraagt meer dan 90.000 consumenten in meer dan 50 markten.
Voor meer inzicht in een specifieke markt zijn nu de landenrapporten en overzichten Shopper Trends (2015-2016) te koop.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken