Instagram steelt Snapchatconcept
- Online
- 3 aug 2016 @ 13:49
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Video
- 3 aug 2016 @ 13:49
- Redactie Online
Instagram Stories is de nieuwe functie binnen het sociale netwerk. Het is een kopie van Snapchat, ofwel video’s en foto’s die binnen 24 uur verdwijnen. Baas Mark Zuckerberg toont zich hiermee weinig creatief.
De stories maken geen deel uit van de reguliere tijdlijn van Instragram. Bij de bekendmaking op de website van Instagram wordt met geen woord gerept over Snapchat. Maar in een reactie op tegen TechCrunch zegt Kevin Systrom: ‘Dit gaat niet over wie wat heeft uitgevonden. Dit gaat over een formaat waar je je eigen draai aan geeft. Facebook ontwikkelde de tijdlijn, en LinkedIn deed dat ook.’
Instagram verdient in eerste instantie geen geld met Stories. Snapchat zet al wel advertenties in de tijdlijn van zijn eigen Stories. In tegenstelling tot Instragram lanceerde Snapchat wel een eigen vernieuwing deze week met Geostickers. Dit zijn plaatjes die je alleen kunt gebruiken als je op een bepaalde locatie bent.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing