VoiceCowboys lanceert eerste webshop voor stemacteurs

VoiceCowboys lanceert eerste webshop voor stemacteurs
  • Online
  • 28 sep 2016 @ 11:18
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

VoiceCowboys lanceert de eerste webshop voor stemacteurs die het castingwerk volledig automatiseert. De Amsterdamse startup zegt hierdoor niet alleen veel sneller en voordeliger te kunnen opereren, maar ook kwalitatiever. Door in enkele seconden te onderzoeken waarvoor een stemacteur wordt gezocht, kan de webshop direct de beste match presenteren. De tijdrovende castinglijst met tientallen stemmen is daarmee verleden tijd. VoiceCowboys denkt de ideale uitkomst te zijn voor iedereen die stemacteurs op oproepbasis laat inspreken en sneller wil schakelen.

Vaak wordt de definitieve voice-over van een film of video geschreven tijdens de eindmontage. Het beeld is dan klaar, maar er moet een werkdag worden gewacht op de stem. Zeker bij Facebook en Instagram kan een dag later plaatsen van content soms mosterd na de maaltijd zijn. Door real-time de beschikbaarheid van een stemacteur te monitoren is VoiceCowboys naar eigen zeggen in staat om een stemacteur binnen 3 uur te leveren. Zo kan dezelfde dag nog een video worden afgemaakt en geplaatst.

De stemmenmarkt wordt gedomineerd door een beperkt aantal stemacteurs die samen alle opdrachten inspreken. Oprichter Dave Leusink: 'Voor jonge stemmen is het uitzonderlijk moeilijk om door te breken. Dit komt door de traditionele manier van werken. VoiceCowboys geeft deze talenten wel een kans. Door naast klanttevredenheid ook constant indicatoren als klik- en luistergedrag te meten, zal ons platform veel sneller nieuw talent herkennen dan een castingdirector die in z’n eentje het internet moet afstruinen.' 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken