Eerste Digital Analytics Congres groot succes

Eerste Digital Analytics Congres groot succes
  • Online
  • 14 okt 2016 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalCongres

Ruim 200 online marketeers en digital analisten bezochten op woensdag 12 oktober het eerste Digital Analytics Congres in het Media Plaza in Utrecht. Daarmee was het congres ruim van tevoren uitverkocht. Met de organisatie van dit congres onderstreept de MOA haar ambitie om ook voor de digital analisten de partij te zijn die zich hard maakt voor het verbeteren van de kwaliteit van online dataverzameling en analyse. Tijdens het congres werden de bezoekers geïnspireerd door 4 internationale keynotes en ruim 20 cases van aansprekende bedrijven.

In zijn keynote liet Brian Clifton, internationaal bestseller auteur en Google Analytics Expert, met een aantal aansprekende voorbeelden zien dat zonder kwalitatief goede data mensen geen of geen juiste beslissingen kunnen nemen. Hij liet zien hoe je door een gestructureerde audit kunt zien waar de pijnpunten van het analytics account liggen. En hoe vervolgens de kwaliteit van de verzamelde data verbeterd kan worden. De volgende keynote, Steen Rasmussen, oprichter van IIH Nordic, ging vooral in op het belang van de context bij het analyseren van data. Steen betoogde dat het niet alleen belangrijk is dat al je data kwalitatief goed is, maar dat je veel effectiever kunt zijn als je met de data die je hebt direct aan de slag gaat. Getting things done voor gevorderden. Simo Ahava, Senior Data Advocate bij Reaktor en Google Developer Expert ging in op het ongrijpbare fenomeen Engagement. Hij liet zien hoe je met mooie scripts in Google Tag Manager de werkelijke interactie van bezoekers kunt doormeten. De laatste keynote van de dag Gui Liberali, Associate Professor aan de Erasmus Universiteit, nam de bezoekers mee in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van conversieoptimalisatie via A/B testing: Morphing. Met deze techniek worden varianten niet willekeurig aan bezoekers getoond, maar op basis van eerder online gedrag. Met opvallend mooie uitkomsten. Tussendoor kregen de bezoekers een kijkje in de analytics keuken van een aantal mooie Nederlandse bedrijven zoals NS, Achmea, Plan Nederland en ING.

In de vele parallelsessies kwamen diverse actuele onderwerpen naar voren zoals conversie optimalisatie, A/B testen, user feedback management, behavioural targeting en predictive analytics. Wim van Slooten van de MOA: ‘Met dit congres zet de MOA een reuzenstap binnen het digital analytics vakgebied. Dit smaakt naar meer!’.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken