DROP wil dé specialist zijn in last mile en dedicated delivery

DROP wil dé specialist zijn  in last mile en dedicated delivery
  • Online
  • 15 nov 2016 @ 11:55
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InnovatieE-commerce

DROP Delivery brengt in Amsterdam per fiets en naar eigen zeggen binnen een half uur online bestelde pakketten bij consumenten langs. Oprichter Karine Bakker lanceerde de service uit ergernis over het feit dat pakketten vaak worden bezorgd op momenten dat degene die besteld heeft niet thuis is. Bakker wil dé specialist worden in ‘last mile delivery' en 'dedicated delivery’. Uitbreiding van de service naar Rotterdam, Utrecht en Den Haag, en later ook naar de rest van Nederland en zelfs Europa is de ambitie van Bakker.

Hoeveel fietskoeriers zijn voor u werkzaam?
We zijn bezig een team oproepkrachten op te zetten en we fietsen zelf ook op dit moment. Het is belangrijk in deze fase zoveel mogelijk zelf te ervaren zolang we het bij kunnen benen/fietsen. Op deze manier krijgen we het complete proces - en ook het Nederlandse herfstweer - goed mee en  kunnen we direct verbeterpunten toe passen.

Op welke dagen bezorgen zij?
Wij bezorgen elke dag van de week tussen 6 uur ’s morgens en 12 uur ‘s nachts. Wanneer we bij jou aan de deur staan bepaal jij zelf, dat is het hele idee achter DROP Delivery. Jij bepaalt wanneer je je pakket wilt ontvangen. Zaterdagmiddag, maandagavond, woensdagochtend? Jij geeft dit zelf aan in ons boekingssysteem op de website.
Wij werken met marges van 15 minuten. Als jij jouw pakket om 8 uur ’s avonds wilt ontvangen zijn wij er tussen kwart voor en kwart over 8. Dat betekent dat je maximaal een half uur hoeft thuis te zijn om je pakket(ten) in ontvangst te nemen.

De pakketten worden met de fiets bezorgd. Hoe zorgt u dat pakketten niet beschadigd raken als het regent?
Wij hebben meerdere manieren om de pakketten te beschermen. Wij doen vrijwel alle pakketten direct in een waterdichte sleeve zodra ze bij ons binnen komen, ongeacht het weer. De grotere pakketten vervoeren we in waterdichte tassen en in de toekomst met speciale koeriersfietsen.   

Er zijn extra kosten aan verbonden ten opzichte van een bestelling die wordt bezorgd door de webshop waar is besteld. Waarom verwacht u toch dat klanten hier gebruik van zullen maken?
DROP is vooral voor consumenten die liever ‘zo optimaal mogelijk’ geleverd krijgen in plaats van ‘zo snel mogelijk’. Vanaf 3,95 euro ontvang jij je pakket(ten) wanneer jij dat wilt hebben. Bij een aantal webshops zal dit inderdaad bovenop de verzendkosten komen.
Bij een groot aantal webshops zijn de verzendkosten echter ‘gratis’ vanaf een bepaald bestelbedrag.
DROP is ook uitermate geschikt voor consumenten die vaker online bestellen. Als jij bij drie webwinkels hebt besteld, kan je alle pakketten bij ons laten bezorgen en wij leveren deze dan in één keer bij jou af.
Op deze manier hoef je niet drie track & trace codes in de gaten te houden. Met de cadeaumaand in aantocht kan dit een makkelijk hulpmiddel zijn bij Sint- en Kerstaankopen. 

Wat is uw doelstelling voor het eerste jaar?
DROP moet de naam zijn die men associeert met leveringen op maat. Wij willen als bedrijf de specialist zijn in ‘last mile delivery' en 'dedicated delivery’. In het eerste jaar willen wij volledige dekking hebben in Amsterdam. Next on the list zijn Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Ook hebben we ambities buiten Nederland.


Karine Bakker 

 

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken