VOGSY wil het werk van marketeers makkelijker maken

VOGSY wil het werk van marketeers makkelijker maken
  • Online
  • 30 nov 2016 @ 16:37
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • VerkoopInnovatie

Mobiele cloudoplossing VOGSY wil de Enterprise resource planning (ERP) oplossing zijn voor het midden- en kleinbedrijf met een internationale oriëntatie. De oplossing geeft volgens medeoprichter en CEO Leo Koster op ieder moment binnen het proces van een project precies aan wat hiervan de status is. Koster beweert de grote spelers zoals SAP, Oracle en Salesforce in de toekomst naar de kroon te kunnen steken. Marketeers kunnen hierdoor hun projecten beter overzien en stroomlijnen. De marketing van de cloudoplossing bestaat uit verschijnen in G Suite Marketplace in de eerste helft van 2017.

VOGSY is volgens Koster ontworpen om het dagelijks werk van marketeers, managers, account managers en back-office medewerkers gemakkelijk en plezierig te maken door communicatie te bieden zoals we die kennen van social media. Zo is de chatbot Viktor van het begin tot het eind van de dag de persoonlijke assistent van de werknemer die VOGSY gebruikt. Koster: ‘Hij vertelt je precies welke taken je nog moet doen, en welke taken er die dag voor je liggen. Verder heb je altijd overzicht voor hoeveel procent een project per onderdeel is afgerond. We zien het als onze missie om professional services de beste tools en oplossingen te geven voor het creëren van naadloze en verregaand geautomatiseerde quote to cash processen zodat ze wendbaar, flexibel, schaalbaar en datagedreven worden en blijven. Dankzij onze oplossing komen slimme, zelforganiserende bedrijven tot leven.’

De marketing van de clopudoplossing komt neer op product in combinatie met plaats en prijs. Plaats betekent in dit geval in G Suite Marketplace worden opgenomen. De oplossing is door de 'ballotage van Google gekomen, plaatsing volgt ergens in het eerste half jaar van 2017. 'We hebben verder nauwelijks marketingbudget, al ons budget zit in het product. Maar op de Marketplace hebben we geen concurrentie omdat we de enige zijn die een ERP-oplossing aanbiedt voor midden- en kleinbedrijven met een internationale oriëntatie', zo licht Koster toe. 

Koster wil ertoe bijdragen dat professionals succesvol zijn en zich daardoor happy in hun werk voelen. Daarvoor zijn volgens hem nieuwe oplossingen nodig zoals Vogsy. ‘Oude oplossingen hebben geen antwoord op de behoeften en eisen van de nieuwe wereld. Die nieuwe wereld is mobiel, social en kennisgedreven. De software hiervoor kan niet anders dan radicaal nieuw zijn, en gebaseerd op Google omdat Google wereldwijd de motor is van innovatie.' 
Koster claimt daarnaast een financieel veel aantrekkelijkere propositie aan te bieden dan grote partijen zoals Salesforce.'Onze oplossing kost op jaarbasis17 euro per gebruiker. Ter vergelijking, bij Salesforce is dat bijvoorbeeld 70 euro.' 

Erik de Muinck Keijzer, Country Manager Google Cloud, Benelux ziet in VOGSY een digitale gamechanger. 'Door VOGSY is G Suite nu uitgebreid met een complete business App voor Professional Services. De internationale Professional Services sector is belangrijk voor  Google omdat zij een sterke hang naar innovatie heeft. Met VOGSY kunnen Professional Services aanbieders de rijkdom van het Google Ecosysteem benutten. VOGSY verandert elke  service provider in een echte digital business.'   

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken