Thuiswinkel Awards verder als Shopping Awards

Thuiswinkel Awards verder als Shopping Awards
  • Online
  • 5 dec 2016 @ 10:49
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceDesignawards

De Thuiswinkel Awards, die jaarlijks worden uitgereikt aan de beste e-commercebedrijven van Nederland, gaan vanaf 2017 verder onder een nieuwe naam: Shopping Awards. Het veranderende consumentengedrag en de samenwerking tussen ANVR, InRetail en Thuiswinkel.org zijn de redenen voor de verandering. De Shopping Awards belonen vanaf 2017 niet alleen de beste online winkels, maar ook de online activiteiten in winkels: retailers die on- en offline succesvol combineren.

Arjen Bonsing, overkoepelend voorzitter van de vakjury’s bij  de Stichting Shopping Awards: “De afgelopen jaren is e-commerce ingeburgerd geraakt en zijn veel fysieke retailers ook gestart met digitale verkoop. De consument doet steeds meer zaken online en maakt daarbij steeds minder onderscheid tussen pure players en omnichannel spelers. Vandaar dat wij deze belangrijke transitie hebben overgenomen bij onze Awards-uitreiking.”

De Shopping Awards: een branchebrede samenwerking
De Shopping Awards gaan in 2017 van start in een partnership tussen brancheverenigingen ANVR, InRetail en Thuiswinkel.org. Met de uitreiking van de Shopping Awards leveren de brancheorganisaties een positieve bijdrage aan de online en omnichannel ontwikkeling van retailers. Bovendien maakt deze branchebrede samenwerking het mogelijk om onafhankelijk de meest toonaangevende online én omnichannel retailprijzen van Nederland uit te geven.

Branchegerichte Excellence Awards
Naast de vertrouwde publieks- en vakprijzen en de Ecommerce50 voor snelst groeiende bedrijven worden tijdens de Shopping Awards nu ook branchegerichte Excellence-prijzen uitgereikt. Deze zijn gebaseerd op de productcategorieën van de deelnemende brancheorganisaties: Fashion & Lifestyle, Home & Garden, Travel, Beste webwinkel, Food & Personal care. De prijzen zijn gebaseerd op case-inzendingen waarbij zowel een deskundige jury als onafhankelijk onderzoek oordeelt over de integratie van de diverse digitale kanalen en de digitale stap voorwaarts die de retailer het afgelopen jaar heeft gezet.
De inschrijfperiode voor de Shopping Awards loopt van 5 december tot en met 16 januari 2017.

Organisatie
De Shopping Awards worden georganiseerd onder toezicht van de Stichting Nationale Shopping Awards (voorheen Nationale Stichting Thuiswinkel Awards). BBP Media uit Woerden is uitvoerend producent van de Shopping Awards. Brancheverenigingen die zich willen aansluiten bij de Shopping Awards kunnen zich melden bij de Stichting. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken