Weekomzet online retailers groeit met 57 procent door Kerstmis
- Online
- 20 dec 2016 @ 11:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnderzoekTrends
- 20 dec 2016 @ 11:30
- Redactie Online
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 57 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Vorig jaar lag dit percentage op 46 procent. Hiermee komen de online bestedingen rondom het kerstfeest dit jaar uit op 925,09 miljoen. Dat blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL.
De Thuiswinkel Markt Monitor 2016 laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Tussen 6 december en 24 december is de gemiddelde weekomzet van producten €308,36 miljoen. Voor de totale kerstperiode van drie weken komt de omzet daarmee uit op ruim €925 miljoen.
Maaltijdboxen en drank in de lift
‘Het aantal supermarkten waar je online kunt bestellen, is het afgelopen jaar sterk gegroeid. We zien dat veel consumenten hun kerstboodschappen dit jaar via internet bestellen. Met name de verkoop van luxe maaltijdboxen en delicatessen neemt een grote vlucht. Consumenten laten de producten thuisbezorgen of halen ze af in de winkel. Ze ontvluchten hiermee de drukte in de winkel op de zaterdag voor kerst. Ook de wijnen en speciaalbieren die onder de kerstboom worden gelegd, worden dit jaar veelvuldig online gekocht”, zegt Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org.
Verschillende bezorgopties
‘Ook wij zien een groei in het aantal pakketten. Natuurlijk toen Sinterklaas in het land was en ook nu richting kerst draaien onze sorteercentra op volle kracht. Consumenten kiezen vaak voor het gemak van online winkelen. De verschillende bezorgopties maken het eenvoudiger. We bezorgen op zondag, in de avond en in sommige gevallen op dezelfde dag, dat helpt om de werkdruk te verdelen’, aldus Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur Pakketten Benelux van PostNL.
Populaire online kerstcadeaus
Ook dit jaar zien we een toename in de online verkoop van luxere producten. Daarnaast zijn er de afgelopen weken nieuwe spellen, boeken en dvd’s uitgekomen die zeer populair zijn onder de online winkelende Nederlanders. Hieronder staat een overzicht van de populairste cadeaus:
Kinderspeelgoed/games:
* Pokémon Moon & Sun
* Battlefield 1
* Call of Duty
* Lego Technic
Kleding en accessoires:
* Sieraden en horloges
* Happysocks
* ‘Foute’ kersttruien
Food:
* Luxe maaltijdboxen
* Wijn
* Speciaalbier
Boeken:
* Astrid Holleeder – Judas
* Thijs Zonneveld – Thomas Dekker: Mijn Gevecht
* J.K. Rowling – Harry Potter en Het Vervloekte Kind Deel Een en Twee
Dvd’s:
* Huisdiergeheimen
* Finding Dory
* Harry Potter – Complete 8-Film Collection
Parfum:
* Chopard Wish (dames)
* Calvin Klein CK IN2U (dames & heren)
* Jean Paul Gaultier Le Male (heren)
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Carlos Mendes Aguiar
- PostNl
- Thuiswinkel.org
- online retailers
- Thuiswinkel Markt Monitor
- Pokémon Moon &Sun
- luxe maaltijdboxen
- Judas
- huisdiergeheimen
- sieraden en Horlogers
- Chopard Wish
- Wijnand Jongen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing