App IJsmeesters brengt schaatsprof dichtbij
- Online
- 6 jan 2017 @ 15:52
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - ConceptenApps
- 6 jan 2017 @ 15:52
- Redactie Online
Tijdens de KPN Afstanden in Thialf werd afgelopen week de IJsmeester-app voor schaatsliefhebbers gelanceerd. Door het schaatsnieuws vanuit de beleving van de schaatsers zelf te brengen, geeft IJsmeesters op een bijzondere manier toegang tot de wereld van het langebaanschaatsen. De content levert een mix op van korte directe berichten en persoonlijke, intieme reportages. Het platform maakt het mogelijk om heel dicht bij de schaatsers te komen.
Daarnaast is er een spaarprogramma opgenomen, waar schaatsfans digitale zegels, de zogeheten IJsblokjes, kunnen sparen. Hiermee krijgen fans privileges, kunnen zij heel dicht bij de schaatsers komen of maken ze kans op het winnen van prijzen. De strategie, het concept en de technische realisatie zijn ontwikkeld door Triple. Dit bureau staat ook aan de basis van het digitale spaarsysteem, dat onder andere succes heeft bewezen bij The Voice Kids. Het initiatief voor de ontwikkeling van de app komt vanuit Justlease.nl, sponsor van de schaatsploeg van Ireen Wüst en Antoinette de Jong. Als schaatsliefhebbers hebben zij er expliciet voor gekozen om zich niet op hun eigen ploeg te richten, maar het geheel van langebaanschaatsen te belichten.
Directeur Rogier van Ewijk van Justlease.nl licht toe: ‘Wij vinden het als innovatief bedrijf belangrijk om ook binnen het langebaanschaatsen innovaties te introduceren. Ontwikkelingen realiseren die de beleving rondom het schaatsen ten goede komen. Wij luisteren als bedrijf naar onze klanten, dus als sponsor ook naar de schaatsfans. Vanuit die behoefte is deze app ontwikkeld. Deze is dan ook bestemd voor alle schaatsfans en niet alleen de fans van onze ploeg. Want hoe meer mensen plezier beleven aan het schaatsen, hoe beter dat is voor alle betrokken partijen. Dat heeft dan vervolgens weer een positieve uitwerking op het schaatsen an sich. Het is niet voor niets dat andere ploegen en partners van het schaatsen al zijn aangehaakt.’
De app is beschikbaar voor zowel Android als iOs en is gratis te gebruiken.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing