Bol.com en Kobo lanceren onbeperkt leesabonnement
- Online
- 22 feb 2017 @ 11:16
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - DigitaalE-commerce
- 22 feb 2017 @ 11:16
- Redactie Online
eReading service Kobo lanceert samen met Bol.com een all you can read-abonnement. Met de dienst ‘Kobo Plus’ kunnen leden tegen 9,99 euro alles lezen uit het assortiment dan 40.000 boeken bevat. Tegen het einde van het jaar moet dit verdubbeld zijn. Kobo en Bol.com treden hiermee in de voetsporen van Bliyoo, de online dienst van Bruna.
Bol.com betaalt uitgevers van de boeken op Kobo Plus. Daarbij wordt gekeken welke boeken er het meeste op de dienst zijn gelezen. Een boek wordt pas gezien als bekeken, als de gebruiker minstens een vijfde heeft gelezen. Uitgevers betalen de specifieke auteurs.
De online dienst Bliyoo van Bruna biedt al langer een vergelijkbaar abonnement, al zijn hier minder boeken mee te lezen. Bliyoo heeft een aanbod van rond de 15.000 boeken.
Met Kobo Plus wil Bol.com naar eigen zeggen ook het illegaal downloaden van boeken tegengaan. ‘Met de lage prijs in combinatie met het gebruiksgemak en het grote aanbod ebooks, verlaagt het abonnement de drempel om legaal te downloaden en is de verwachting dat de vraag naar e-readers verder zal groeien’, zegt directeur Daniel Ropers tegen Twinkle.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing