Passagier krijgt Tikkie van Transavia

Passagier krijgt Tikkie van Transavia
  • Online
  • 23 feb 2017 @ 15:12
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • InnovatieApps

Transavia doet de komende drie maanden een proef met de betaalapp Tikkie. De luchtvaartprijsvechter is het eerste bedrijf dat de betaalapp van ABN Amro Bank toevoegt als betaalservice voor zijn passagiers.

Sinds Transavia in 2015 startte met klantcontact via WhatsApp is het aantal contactmomenten via Social Media enorm gestegen. Maandelijks gaan ruim 10.000 klanten via whatsapp en FaceBook Messenger in gesprek met Transavia. Passagiers die een reis hebben geboekt en vervolgens nog een koffer of een stoelreservering willen bijkopen, krijgen vanaf 28 februari een Tikkie–betaalverzoek. Hiermee kan de klant tijdens het ‘Appen’ gelijk afrekenen met Tikkie.

Het toevoegen van Tikkie als service sluit aan bij de ambities van Transavia om zijn passagiers een ideale digitale ervaring te bieden. Erik-Jan Gelink, commercieel directeur van Transavia: “Onze passagiers vinden snelheid en het geboden gemak door technologie erg belangrijk. We maken met Tikkie het betaalproces nog eenvoudiger.'

ABN AMRO Chief Digital Officer Frank Verkerk: ‘Tikkie past denk ik heel goed bij Transavia. Luchtvaartreizigers zijn immers per definitie mobiel. Wij geloven dat Tikkie als betaalservice hier heel mooi bij aansluit en hun reiservaring nog aangenamer kan maken.' 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken