Valentijnsactie Samsung gaat viral

Valentijnsactie Samsung gaat viral
  • Online
  • 13 feb 2017 @ 10:03
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Acties

Samsungs Valentijnscampagne is direct na de lancering op dinsdag 7 februari uitgegroeid tot een enorm succes. In video’s met een korte dating/lovestory speel je zelf de hoofdrol, compleet met eigen foto’s en interesses. Al in de eerste 72 uur maakten meer dan 295.394 mensen hun persoonlijke filmpje, terwijl de video’s meer dan 67 miljoen keer werden bekeken en bijna 5 miljoen keer werden geliked. Het concept is bedacht door Boomerang Create en Motion in opdracht van Samsung, ook hebben zij de video’s geproduceerd. De technische realisatie is verzorgd door StoryMail - The Personal Video Company.

In de video speelt Samsung in op de populariteit van dating-apps. Vrijwel dagelijks checken we profielen in dating-apps en bespreken die met vrienden. Dat is precies wat er gebeurt in de Valentijnsvideoactie. Daarin ben je dus zelf de hoofdpersoon. De personalisatie in de video’s wordt gebaseerd op je Facebook-profiel. Hier haalt de app je foto’s, status van je relatie, leeftijd, interesses en woonplaats op en die worden vervolgens besproken door drie aantrekkelijke mannen of vrouwen. Net als in het echt. Met als belangrijk verschil dat jij nu kunt meekijken.

‘We hadden mediabudget gereserveerd om de campagne op Facebook te promoten’, zegt Marius Klijzing, Product Manager Mobile van Samsung Nederland. ‘Echter is de campagne geheel organisch vira(a)l gegaan. Dit is écht uniek en overtreft onze stoutste dromen.’

‘Samsung breekt barrières en brengt mensen dichterbij elkaar. Millennials zijn zichzelf aan het ontwikkelen en gaan hun eigen gang. Maar ze zijn gevoelig voor en benieuwd naar wat andere mensen van ze vinden. Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een videoformat om dit te doorbreken. We zijn op een personaliseerde video uitgekomen. Op basis van de mogelijkheden van personalisatie hebben we het script geschreven’, aldus Eldin Fetahovic van Boomerang Motion. “Hierdoor wisten we precies welke data wij konden personaliseren en bovenal wat interessant is voor de kijker van het filmpje. Het verhaal klopt!’

Iedereen kan een gepersonaliseerde video maken via de campagnewebsite

Credits:
Client: Samsung Nederland
Verantwoordelijke bij klant: Marius Klijzing, Naomi Schonenberg, Steffany van der Hout
Concepting: Marco van Houwelingen (Boomerang Motion), Michiel Wolters, Rico de Lange, Joren Schroder (Boomerang Create)
Regie: Eldin Fetahovic
Executive producer: Fikret Fetahovic
Camera: Bart Hol
Gaffer: Kirtan Hummelen
Styling: Charlie van der Ligt
Producer: Milou van den Bosch
Producer: Thom Specht
Sound Post: Soundsright
Technische realisatie: StoryMail
Styling: Saskia de Vos 
Project Management: Bobbie Kleijne 

 

 

 

 

 

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken