Gaten in heilig adverteerdersbastion Google
- Online
- 27 mrt 2017 @ 10:20
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Trends
- 27 mrt 2017 @ 10:20
- Redactie Online
De Britse supermarktgigant Tesco adverteert ook niet meer op YouTube. Eerder besloot Johnson & Johnson, een van de grootste merken in verzorgingsproducten en eenvoudige medicijnen, hier ook toe. Van een aantal grote merken als het grootste telecombedrijf ter wereld AT&T, Verizon en de bank HSBC zijn voorlopig minder spotjes op YouTube te zien.
De adverteerders zijn ontstemd over het feit dat hun merk met de extremistische boodschappen in de filmpjes wordt geassocieerd. De verkoop van advertenties is de grootste inkomstenbron van Google. Volgens de Britse krant The Times zijn de advertenties die Amerikaanse bedrijven terugtrekken honderden miljoenen dollars waard. Er is Google dus alles aan gelegen om met een snelle oplossing te komen voor de problemen met reclamespotjes op YouTube.
Google kondigt maatregelen aan om de kans sterk te verminderen dat 'content zichtbaar is die niet strookt met de merkwaarden van de desbetreffende adverteerder.' Lees hier de reactie van Chief Business Officer Philipp Schindler.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing