Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland

Yvonne de Jager nieuwe directeur IAB Nederland
  • Online
  • 14 mrt 2017 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalBig data

Yvonne de Jager is per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer G+J Media, Marktplaats Zakelijk en Microsoft heeft De Jager een brede digitale achtergrond en is daarmee 'de perfecte kandidaat' om de dagelijkse leiding van de branchevereniging voor marketing innovatie en digitaal adverteren op zich te nemen. De Jager heeft zich gecommitteerd voor een periode van minimaal twee jaar en neemt de rol over van Jeroen Verkroost, die als interim-directeur de functie een jaar heeft bekleed.

Naast haar reguliere werkzaamheden heeft De Jager ook diverse bestuursfuncties gehad bij zowel de MWG als het IAA. De Jager: 'Ik wil de creatieve en de meer data-gedreven kant van ons vak samenbrengen. Start-ups, oudgedienden en freelancers leveren allemaal een unieke bijdrage aan ons vakgebied. En juist deze diversiteit zorgt ervoor dat we tot nieuwe inzichten en oplossingen komen die leiden tot fundamentele verbeteringen. Maar het begint met kennismaken en kennis uitwisselen.”

De toekomst van IAB Nederland
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland, is zeer content met de aanstelling van De Jager. 'Het vinden van de juiste kandidaat was geen gemakkelijke opgave. De enorme marktdynamiek waarin onze vereniging opereert vraagt om een directeur die in staat is snel te bewegen en die ruimte heeft voor nieuwe ideeën en initiatieven. Iemand die kleinschalige experimenten de ruimte durft te geven, zaken organisch laat ontstaan en daar bestuursstructuren faciliterend in laat zijn. Zo’n rol is niet voor iedereen weggelegd, maar is Yvonne op het lijf geschreven. Zij is de ideale opvolgster van Jeroen Verkroost, die het IAB het afgelopen jaar fantastisch heeft geleid. We zijn blij dat Jeroen vanaf 1 april zal terugkeren in het IAB-bestuur, een functie die hij ook in de twee jaar voorafgaand aan zijn interim-periode heeft bekleed.' 

Verkroost: 'Het was mij een voorrecht en een eer om deze positie het afgelopen jaar ad interim te mogen bekleden. Ik ben trots dat ik als directeur een bijdrage heb mogen leveren aan de verdere professionalisering van het IAB en de ontwikkeling van ons vak. Ik ken Yvonne goed en ben ervan overtuigd dat zij de kwaliteiten heeft om het IAB verder te ontwikkelen als vereniging van álle partijen die zich bezighouden met marketing innovatie.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken