BrandBikes: Geef werknemers een fiets in ruil voor branding

19apr 201710:50
  • Online
  • 11140 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Advertising

nieuws BrandBikes staat voor ‘Bikes for Business’. BrandBikes-oprichters Koen Grosman en Floris Wilmink bieden bedrijfsfietsen aan in huisstijl. 'Bushalte advertenties verdwijnen na een maand, onze bedrijfsfietsen[Office1] blijven jarenlang in het straatbeeld', aldus de oprichters van BrandBikes

Naast branding zorgen bedrijfsfietsen ook voor gezondere medewerkers en draagt het bij aan een duurzame uitstraling. Koen en Floris geven wel aan dat ze bewust kiezen voor subtiele branding van de fietsen, zodat de werknemer geen schreeuwerig uithangbord wordt.

Voor wie is het bedoeld?
Bedrijven die branding en de gezondheid van de medewerker hoog in het vaandel hebben. Daarnaast kun je ook denken aan bijvoorbeeld hotels die fietsen aan hun gasten kunnen aanbieden als extra service. Verder kun je denken aan een bedrijf als Coca-Cola die een giveaway actie organiseert.

Het ontstaan van BrandBikes
BrandBikes is ontstaan in Malmö, Zweden. Om nauwkeuriger te zijn, in een lokale koffiebar genaamd Wayne’s Coffee. In Zweden hebben Grosman en Wilmink hun masteropleiding gevolgd aan Lund University in de richting Entrepreneurship & Innovation. Tijdens de wekelijkse zoektocht naar de lekkerste koffietentjes in Malmö discussieerden Koen & Floris altijd over hun ideeën om een bedrijf te starten, totdat ze eind 2016 op BrandBikes kwamen. Dit idee greep het duo meteen, toen ze elkaar aankeken wisten ze dat ze op iets goeds waren gestuit waarbij ze beide hun sterktepunten volledig konden inzetten.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing