T-Mobile streamt als eerste live commercials via 4G op Nederlandse televisie
- Online
- 20 apr 2017 @ 10:37
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - CommercialsInnovatie
- 20 apr 2017 @ 10:37
- Redactie Online
T-Mobile Nederland streamt vanavond, donderdag 20 april vanaf 18.08 uur, als eerste in Nederland live commercials op lineaire televisie. De elf commercials worden via het 4G-netwerk van T-Mobile gedurende de avond op diverse locaties in Nederland opgenomen en live via een controlekamer in Hilversum op RTL en SBS uitgezonden. De verschillende commercials worden geregisseerd door gerenommeerd filmregisseur, fotograaf en reclameman Johan Kramer. De commercials worden niet alleen live op televisie gedeeld, er loopt gelijktijdig ook een social campagne met onder andere een livestream via Facebook.
Randy van Essen, Director Brand & Communications T-Mobile: ‘We kunnen heel hard roepen dat T-Mobile hét Unlimited netwerk heeft, maar geloofwaardiger is het om het gewoon te laten zien. Het is een uitdaging want met live tv kan er van alles misgaan, maar we vertrouwen erop dat we via ons Unlimited-netwerk, grappige, maar bovenal goed gemaakte reclamespots uit gaan zenden. Met deze campagne brengen we de internetcultuur naar de televisie en zetten we een nieuwe stap in reclamemaken. Het is ook een viering van alle bijzondere en grappige filmpjes die dagelijks via ons netwerk worden gedeeld.’
Regisseur Johan Kramer vult daarop aan: ‘Het mooie van deze campagne is dat je niet alleen voor het eerst live commercials op de Nederlandse televisie brengt, maar ook dat het product dat je promoot, direct de bewijslast vormt. Een fantastisch project wat zelfs voor mij als doorgewinterde reclamemaker echt heel bijzonder is om te mogen doen. Dat zit in een combinatie van de rush van live televisie maken, een goede reclame neerzetten, maar ook het plezier van internetfilmpjes naar televisie brengen. Bovendien is het nog niet eerder vertoond in Nederland. We werken met verschillende scenario’s, die we centraal vanuit Hilversum regisseren en direct live op de Nederlandse televisie streamen, dat doen we in totaal elf keer. Ik kijk enorm uit naar vanavond!’.
De live commercials zijn onderdeel van een campagne over Hét Unlimited netwerk van T-Mobile. Het concept is bedacht door Anamoly en T-Mobile. Anomaly is het reclamebureau dat sinds januari met T-Mobile samenwerkt.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing