Clockwork zet met Studers mbo'er op voetstuk

Clockwork zet met Studers mbo'er op voetstuk
  • Online
  • 12 jun 2017 @ 19:19
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Studers is een nieuw digitaal merk speciaal gericht op de mbo-student. Het werd vandaag gelanceerd door The Learning Network. De beeldvorming over het middelbaar beroepsonderwijs is vaak negatief. Hier hebben studenten geregeld last van bij het vinden van stages maar ook in hun directe omgeving. Geheel ten onrechte volgens Studers. Die juist de MBO-student in haar kracht wil zetten en de waarde van vakmanschap wil laten zien. Met een videomanifest laat Studers acht uiteenlopende mbo-studenten aan het woord, elk over hun eigen ambitie, dromen en groei.

Jan van Anken van Studers: ‘Mbo-studenten zijn ontzettend gedreven en weten vaak precies wat zij willen. Wij laten met onze video de passie en het enthousiasme zien van MBO-studenten, deze jongeren zijn straks de motor van onze maatschappij en daar mogen we met z’n allen trots op zijn!’.

Aansluiting arbeidsmarkt
Er dreigt een groot tekort aan vakmensen op de arbeidsmarkt, zoals ook blijkt uit recente cijfers van het UWV. Ongeveer de helft van de beroepsbevolking is MBO geschoold en zonder vakmensen draait onze (kennis)economie niet. Bij Studers krijgen honderdduizenden MBO’ers toegang tot hun (digitale) lesmaterialen. In toenemende mate wil Studers zich gaan richten op het verbeteren van de aansluiting van MBO’ers op de arbeidsmarkt.

Opmerkelijke mediakeuze
Het videomanifest richt zich op studenten. Voornamelijk tieners die lastig te bereiken zijn met traditionele media. Om deze reden wordt het manifest verspreid via eigen kanalen (e-mail, social en netwerk van opleidingen) en worden samenwerkingen aangegaan met diverse titels waaronder Vice en Cosmopolitan.




 



Credits

Titel: Deze is voor het MBO

Klant: Studers (onderdeel van The Learning Network)

Eindverantwoordelijk bij klant: Remko Bos, Eline Jongman en Jan van Anken

Bureau: Clockwork

Account: Arjen Bultje

Strategie: Jan Willem Franken

Creatie: Jeroen Flink, Steve Tirbeni, Arian Tsai

Projectmanagement: Sacha Wegman

Productie film: Circus Family

PR bureau: Hagens PR & Strategie

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken