KLM maakt slagen nog geslaagder

KLM maakt slagen nog geslaagder
  • Online
  • 19 jun 2017 @ 16:29
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Doelgroepen

Wanneer je klaar bent met je middelbare school wil je maar één ding. Van je vrijheid genieten en de wereld overvliegen. Daarom bedacht NEEW ‘KLM’s Geslaagde Actie’. Binnen twee weken meldden 45.000 scholieren zich aan om kans te maken op een droomticket in hun uitgehangen schooltas.

Nederlands grootste luchtvaartmaatschappij speelde hiermee in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag bij geslaagde scholieren. De campagne leverde 15 winnaars op. En die waren te vinden in heel het land; van Denekamp bij de Duitse grens tot Bolsward in Friesland, van Gouda in Zuid-Holland tot Heemstede in Noord-Holland. Creative Content agency Big Shots maakte van deze tour door Nederland een film. 

Fotobijschrift: Milou Voogd uit Heemstede. 



De campagne is door NEEW proactief ontwikkeld en aan KLM gepresenteerd. Timon Zijderlaan van Neew: ‘Van alle Nederlandse eindexamenkandidaten heeft 25 procent zich aangemeld voor de actie. ‘Missie geslaagd’ denk ik. Wij hopen hier nu een jaarlijks terugkerend fenomeen van te maken.’

Credits

Bureau: NEEW

Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan

Account Manager: Josien Vink

3D Productie: Colorbleed

Actiesite: Livewall

Film: Bigshots

Productie: Promodukties

Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken