Nextail als eerste retailorganisatie gestart met Real Attribution

Nextail als eerste retailorganisatie gestart met Real Attribution
  • Online
  • 19 jun 2017 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start met TradeTrackers Real Attribution voor zijn affiliate marketing campagnes. De retailorganisatie beloont hierdoor alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad voor alle campagnes. Voor publishers is dit een gelegenheid om meer verdiensten te genereren uit bijdragen aan de leads en sales voor Blokker, Leen Bakker, Xenos, Cook & Co, Intertoys en Bart Smit.

Na overleg met TradeTracker werd er besloten om over te stappen van een “last click” naar een customized  attributiemodel, met als doel de campagnes voor met name content gerelateerde “assisting”  publishers te optimaliseren.

 ‘In de Customer Journey binnen retail zijn in relatief korte periode veel partijen actief. Nextail waardeert alle inzet en door Real Attribution toe te passen, kunnen we nu elke publisher eerlijk belonen’, zo stelt Faisca Fransz, Affiliate Marketeer Nextail. 

Nextail kiest voor een Customized model waarbij elke publisher op gelijke wijze wordt beloond. Uitzondering hierbij zijn de Cashbackpartijen die een vaste vergoeding ontvangen wanneer zij ‘Converter’ blijken te zijn.

'Doordat we nu elke publisher in de Customer Journey belonen, is het ook voor publishers aan het begin van de customer journey aantrekkelijk om onze campagnes te promoten. Hierdoor willen we meer content publishers enthousiast maken voor de affiliate programma’s van onder andere Blokker, Intertoys en Leen Bakker’, zo besluit Fransz.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken