Rapper Typhoon start Rulebreakers-campagne voor Samsung

Rapper Typhoon start Rulebreakers-campagne voor Samsung
  • Online
  • 6 jun 2017 @ 17:37
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Samsung en Cheil Amsterdam lanceren vandaag Rulebreakers: de nieuwe campagne ter promotie van de Galaxy S8. De mentaliteit van Samsung, waarin het doorbreken van barrières centraal staat, wordt in de campagne tot leven gebracht.

Cheil Amsterdam heeft in zes films verschillende Rulebreakers geportretteerd, die de mentaliteit van Samsung en van zijn gebruikers symboliseren. Rulebreakers zijn innovators die niet gehinderd zijn door meningen, regels en protocollen. Diverse Nederlandse millennials, waaronder rapper Typhoon, vertellen hoe zij hun persoonlijke grenzen hebben verlegd.

Typhoon trapt de campagne af met zijn verhaal over de obstakels die hij heeft overwonnen en de potentie die volgens de rapper in ons allemaal zit. Op geheel eigen wijze en in zijn eigen woorden deelt hij wat het doorbreken van conventies voor hem betekent.

Mariska Kloezen, Managing Director, Cheil Amsterdam: ‘Samsung heeft met de Galaxy S8 een smartphone ontwikkeld die de barrières van technologie en design streeft te doorbreken. De Rulebreakers-portretten zijn een personificatie van deze mentaliteit. Typhoon is een échte Rulebreaker die het lef heeft om eigenzinnige keuzes te maken om zijn doel te bereiken.’

Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile, Samsung Electronics Nederland: ‘Het concept achter de campagne is geïnspireerd op het design en het karakter van de Galaxy S8: het uiterlijk van de smartphone kent letterlijk geen grenzen door het kaderloze Infinity-display, en het binnenwerk doorbreekt technologische grenzen op het gebied van snelheid en kwaliteit. Deze mentaliteit staat gelijk aan dat van Rulebreakers en is heel millennial-eigen. Veel meer dan vorige generaties durven zij verder te denken, en laten zij zich niet tegenhouden door normen en regels.’

Rulebreakers maakt onderdeel uit van de internationale Galaxy S8 campagne, en sluit naadloos aan op Samsung’s ‘Do What You Can’t’-beweging. Voor deze portretten is gebruik gemaakt van verschillende filmtechnieken en sommige delen zijn gefilmd met de Samsung Galaxy S8. De reeks Rulebreaker films is online en op social media te zien en geregisseerd door Jona Honer en productiemaatschappij Czar. 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken