KLM Care Tag voor niet-toeristische tour door Amsterdam

KLM Care Tag voor niet-toeristische tour door Amsterdam
  • Online
  • 4 jul 2017 @ 12:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Innovatie

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een intelligente bagagelabel die automatisch gesproken tips geeft over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich bevinden. De tag is speciaal ontwikkeld voor KLM en bevat een offline GPS-module en een luidspreker. Terwijl de reiziger op zijn gemak door de stad wandelt of fietst, krijgt hij zo de juiste tip op de juiste plek en op het juiste moment. KLM heeft zijn crew tips laten inspreken, gekoppeld aan locaties door heel Amsterdam waar toeristen wel wat assistentie kunnen gebruiken. Bezoekers kunnen de Care Tag eenvoudig aan hun bagage of kleding bevestigen.

De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, past volgens de luchtvaartmaatschappij perfect bij het streven om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn.

De KLM Care Tag bevat honderden praktische tips in Amsterdam. En dan gaat het niet om de standaard toeristische tips, maar om handige kennis, zoals welke kruispunten het drukst zijn, waar je je fiets zou moeten stallen en hoe je hem goed op slot zet, en waar je op je hoede moet zijn voor zakkenrollers. Daarnaast geeft de intelligente bagagelabel ook luchtigere tips over plekken om gratis de plaatselijke keuken te proeven, waar de mooiste streetart te vinden is of over de beste adresjes om een fiets of boot te huren. 

Beperkte beschikbaarheid
De Care Tag kan alleen in september gratis besteld worden online voor passagiers die naar Amsterdam reizen. Passagiers met een geldig ticket kunnen de Care Tag eenvoudig bestellen, maar beschikbaarheid is beperkt. De eerste batch Care Tags zal alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar later dit jaar zal de Care Tag ook uitgebracht worden in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch. 

De Care Tag is ontwikkeld voor DDB & Tribal Amsterdam. Ed van Bennekom, creative director van het reclamebureau: 'De Care Tag is geïnspireerd op onze eigen ervaringen. Ik ben geboren en getogen in het centrum van Amsterdam en heb de stad door de jaren ontzettend zien groeien. Vroeger noemde ik Amsterdam een internationaal dorp, maar de afgelopen tien jaar is het een serieuze wereldstad geworden. De meeste toeristen zien Amsterdam als één groot museum, en besteden geen aandacht aan wat er om hen heen gebeurt, wat vaak leidt tot vervelende situaties voor bezoekers en inwoners van de stad. Wij denken dat de Care Tag echt een toegevoegde waarde heeft en het makkelijker maakt voor mensen om Amsterdam te verkennen.'

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken