Stuur vast, smartphone los

Stuur vast, smartphone los
  • Online
  • 25 jul 2017 @ 11:26
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesSmartphoneApps

App je wel eens in het verkeer? Het is misschien verleidelijk. Maar of het slim is… Daarom lanceert Samsung op onder meer het digitale netwerk Métropole de In-Traffic Reply-app die voor verkeersgebruikers reageert.

Pling! Als de smartphone roept, kunnen velen de verleiding niet verstaan om direct te kijken wie een berichtje heeft gestuurd. Ook in het verkeer. En dit gaat helaas gepaard met de nodige risico’s. Als marktleider in het mobiele segment neemt Samsung daarom maatschappelijke verantwoordelijkheid en geeft mensen sinds kort in al zijn smartphonecampagnes het advies: Stuur vast, smartphone los. Om dit advies eenvoudig te kunnen opvolgen, lanceert Samsung op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux deze zomer de In-Traffic Reply-app. Dit is een Android-app die inkomende berichten automatisch beantwoordt, zodat jij jouw aandacht bij het verkeer kunt houden.

In-Traffic Reply maakt het gemakkelijk om het advies van Samsung op te volgen. De app stuurt automatisch leuke reacties of video’s wanneer je zelf achter het stuur berichtjes of telefoontjes binnen krijgt. Zo ben je veilig én sociaal. Het werkt als volgt: je geeft de app toegang tot de notificaties en GPS. Vervolgens kies je welke andere apps je wilt koppelen en welke reacties In-Traffic Reply moet versturen. De rest gaat vanzelf. Elke keer als je fiets of autorijdt, schakelt de app automatisch in en gaat het geluid op mute. Wel ontvang je gewoon de notificaties, maar je kunt deze pas na de rit lezen.

Smartphonegebruik in het verkeer kan tot gevaarlijke situaties leiden en vergoot de kans op ongelukken. Het gebruik van een smartphone verhoogt de gemiddelde reactietijd van 1,2 tot 1,6 seconde. Dit lijkt een klein verschil, maar bij een snelheid van 30 kilometer per uur is de remafstand dan 4 meter langer. Bij 100 kilometer per uur is de remafstand 11 meter langer.

Het initiatief van Samsung wordt onder meer ondersteund door Rijkswaterstaat, Veilig Verkeer Nederland, ANWB en de Fietsersbond.  De campagne is deze zomer diverse keren te zien op het digitale netwerk Métropole van JCDecaux, in het centrum van Amsterdam, Rotterdam en Utrecht en is het resultaat van een samenwerking tussen Samsung, Cheil, Starcom, VivaKi Exchange en JCDecaux.  



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken