Widespace lanceert eerste mobile first programmatic platform

Widespace lanceert eerste mobile first programmatic platform
  • Online
  • 14 jul 2017 @ 11:25
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Mobile

Widespace is een samenwerking aangegaan met onder andere Mannen Media en Voetbal International. Deze partnerships markeren in Nederland de officiële lancering van marketplace Summit, een fraudevrij programmatic ad platform specifiek voor mobiele campagnes. Summit is zowel een SSP als DSP.

Meer dan 60 procent van het digitale verkeer is mobiel en dit percentage groeit nog steeds. Facebook en Google genereren de meeste inkomsten, vanwege hun technisch sterke ecosysteem. Voor uitgevers is het moeilijk om hun mobiele verkeer te monitizen, zeker sinds de opkomst van programmatic. Ook voor adverteerders is het een uitdaging om op grote schaal kwalitatief goede mobiele campagnes in te kopen. Uiteindelijk wordt momenteel slechts een fractie van de programmatic advertentie-uitgaven daadwerkelijk besteed aan mobiele inventory.

Dit komt omdat traditionele programmatic buying platformen zijn ingericht op desktop, geen rekening houdend met de uitdagingen die mobiele devices met zich meebrengen. Cookie matching en cookies worden bijvoorbeeld niet ondersteund in iOS of in-app. iOS-inventory wordt vaak beperkt meegenomen, waardoor niet het volledige publiek wordt bereikt. 

Het complete ecosysteem
Summit van Widespace pakt deze problemen aan. Het programmatic platform, dat eerst in Zweden is gelanceerd en getest, is specifiek ingericht voor mobiel en ontworpen voor inkopers die viewability, kwaliteit en brand safety belangrijk vinden. Via Summit kunnen gebruikers in het complete mobiele ecosysteem worden bereikt. 

Sergio Bouterse, Commercial Director Widespace Nederland: ‘We zien al lange tijd dat zowel publishers als buyers worstelen met de programmatic trend op mobiel. Er is een duidelijke behoefte aan het geautomatiseerd inkopen van mobiele campagnes op schaal. We zijn daarom verheugd dat Widespace nu ook in Nederland als technologiepartner een platform lanceert dat hier specifiek voor is ontworpen en de kwaliteit van mobile programmatic naar een hoger level tilt. Vanaf nu kunnen buyers middels Summit op grote schaal hoge kwaliteit mobiele campagnes inkopen en binnen de marketplace zelf prijsafspraken maken met publishers voor mobiele inventory.’

Sjoerd van der Meijden, sales & business development director Mannen Media, is blij met de lancering van Summit Marketplace in Nederland. ‘Widespace is met Summit een van de weinige partijen die zowel op iOS als op Android op een goede manier campagnes kunnen uitserveren. Een groot voordeel is dat publishers nu zonder tussenkomst van een creatief bureau in een handomdraai zelf de creatie kunnen verzorgen en een campagne kunnen draaien voor hun adverteerders. Dat versnelt het proces en haalt een schakel uit de keten. Ook gunstig is dat buyers nu meer specifieke mobiele strategieën programmatic kunnen opzetten en inkopen met slimme targetingopties.' 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken