Laggard TCA lanceert nieuwe app

Laggard TCA lanceert nieuwe app
  • Online
  • 10 aug 2017 @ 11:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Apps

Taxicentrale Amsterdam lanceert zijn nieuwe app die te vinden is in de Apple App Store. De app stelt mensen in staat om de dichtstbijzijnde taxi te bestellen of te reserveren, maar ook een keuze te maken uit een normale taxi, een busje, ‘groene’ taxi of Schiphol-taxi. Betalen kan via de app, maar ook nog steeds cash of met pin bij de chauffeur. De Android-versie is over een paar weken beschikbaar. TCA loopt met deze nieuwe dienst ver achter op andere taxidiensten zoals Uber en Abel.

De app is te gebruiken in Amsterdam, Diemen, Duivendrecht, Ouderkerk a/d Amstel, Amstelveen, Lijnden, Badhoevedorp en Schiphol. Mariska van Delft, woordvoerder van TCA: ‘In Amsterdam rijden wij met 1.500 chauffeurs waarbij we een maximale aanrijtijd van 5 minuten garanderen. Met de nieuwe app willen we het voor mensen makkelijker maken om sneller voor een taxi te kiezen. Betrouwbaarheid en veiligheid spelen daarbij een belangrijke rol. Daarom is het vanaf nu ook mogelijk om via de app de taxirit te beoordelen. Op deze manier maken we onze chauffeurs meer bewust van hun dienstverlening en stimuleren we gastheerschap op de taxi.’

Gebruikers van de app krijgen na bestelling of reservering van een rit de naam van de chauffeur en het kenteken van de taxi te zien. Van Delft: ‘Door dit soort informatie direct te delen, weet een klant wie hij of zij kan verwachten.’
Ook kan een klant berichten sturen aan de chauffeur om speciale wensen door te geven. In de app kan extra informatie aan de chauffeur gegeven worden over het meenemen van extra bagage, huisdieren of een rolstoel. 

Fotografie: Juliëtte Arts

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken