Takeaway maakt verlies en investeert in marketing

3aug 201711:27
  • Online
  • 18498 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieMarketing

nieuws Takeaway maakt in de eerste zes maanden van 2017 21,8 miljoen euro verlies. Het gaf 58,8 miljoen euro uit aan marketing en reclame-uitgaven in met name Duitsland en Polen, twee van zijn kernmarkten.

Takeaway.com kreeg ruim 31 miljoen orders, een groei van 43%. De omzet groeide met 53% tot 77,4 miljoen euro. De omzet groeide harder dan de orders, vanwege hogere commissies in Duitsland. In Nederland, dat al netto winstgevend is, groeide het aantal orders met 31% en de omzet met 35%. Ceo Jitse Groen:  ‘Ons netto verlies voor deze periode is het resultaat van de aanzienlijke investeringen die we hebben gestoken in onze organisatie en in marketing.’

Volgens Groen zal Takeaway door zijn marketingstrategie binnen 3 jaar winst maken, vooral door groeimarkt Duitsland. 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing