[Interview] Vertraging opwaarderen app moet gestrande reiziger verlichten

[Interview] Vertraging opwaarderen app  moet gestrande reiziger verlichten
  • Online
  • 7 sep 2017 @ 10:57
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Apps

Een app waarmee je in gesprek komt met andere reizigers die last hebben van een vertraagde trein is de vondst van E-commerce bedrijf Alphacomm Digital Commerce. De Vertraging Opwaarderen app - overigens slechts live tussen 4 en 10 september - moet volgens Business Devolpment Manager Aimée-Isabelle Roerink zorgen dat vertraging een aangename ervaring wordt. ‘Misschien zit je wel met je toekomstige vriend(in) in de trein: dankzij de Vertraging Opwaarderen app kom je daar nu achter!’.

Hoe vaak worden er door Bol.com en Zalando.nl cadeaubonnen beschikbaar gesteld?
Opwaarderen.nl verkoopt digitale goederen van veel verschillende merken. Dat betekent dat wij beltegoed en game-& giftcards verkopen aan consumenten. Vanuit onze voorraad worden deze bonnen weggegeven. Elke dag wordt er per station, op een willekeurig moment, een winnend gesprek gekozen. Beide personen in dit gesprek winnen dan een cadeaubon; zij mogen zelf kiezen of ze liever een Zalando.nl of Bol.com cadeaukaart willen winnen. De cadeaubon naar keuze wordt dan per email naar de winnaars gestuurd. Per dag worden er 30 cadeaukaarten van 10 euro weggegeven.

Zijn jullie voor deze app ook een samenwerking met de NS aangegaan? Zo nee, hoe zit de constructie wel in elkaar?
Wij zijn geen samenwerking aangegaan met de NS. De webapp gebruikt publieke informatie: namelijk de vertragingen op de stations vanuit waar men kan deelnemen. Vanaf het moment dat er een match wordt gemaakt, geeft de Vertraging Opwaarderen webapp aan hoelang de vertraging is op het station waar de reiziger zich bevindt. Zodra het gesprek begint, telt de app de minuten af en kan je chatten totdat de teller op 0 staat.

Op welke manier brengt Alphacomm Digital Commerce deze app via marketing onder de aandacht?
Wij brengen het vooral via sociale media onder de aandacht bij de reiziger. Wanneer mensen in de buurt komen van een deelnemend station, is het mogelijk dat zij een advertentie van ons te zien krijgen. Ook mensen die de Opwaarderen.nl app al hebben worden op de actie geattendeerd als ze op het station aankomen. Verder hebben we nog een aantal acties in de pijplijn, maar die houden we nog even geheim!

Wat is het verdienmodel achter deze app?
Er zit geen verdienmodel achter. Halverwege dit jaar hebben we besloten om wat meer lol te maken met Opwaarderen.nl. Wij vinden het niet erg om soms als branieschopper te worden gezien, als het maar iets is waar wij energie van krijgen! Vertraging met de NS is natuurlijk een bekend fenomeen, iets waar niemand blij van wordt en waar wij ook regelmatig last van hebben. Dat was voor ons twee vliegen in een klap. Zodoende is Vertraging Opwaarderen in het leven geroepen. Misschien zit je wel met je toekomstige vriend(in) in de trein: dankzij de Vertraging Opwaarderen app kom je daar nu achter!

Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken