Britt Scholte maakt pesten bespreekbaar met Cartoon Network campagne

5sep 201712:19
  • Online
  • 8270 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Campagnes

nieuws Britt Scholte trapt 18 september, actrice en YouTuber, de antipestencampagne van Cartoon Network af. Met de boodschap ‘Wees een maatje, geen pestkop’ roept ze kinderen op om voor elkaar op te komen zodat niemand zich alleen hoeft te voelen. Met deze campagne sluit Cartoon Network aan bij de landelijke ‘Week tegen Pesten’, die wordt georganiseerd door Stichting School & Veiligheid. Dat pesten nog altijd een groot probleem is, blijkt uit de 50.000 keer dat de website Pestweb, onderdeel van Stichting School & Veiligheid, wordt bezocht.

‘CN Buddy Network’ is een doorlopende campagne van Cartoon Network in heel Europa waarmee de zender een platform aanbiedt om het bewustzijn rond pesten te verhogen en om kinderen aan te zetten iets tegen pesten te doen. Met originele spots in Cartoon Network’s unieke animatiestijl en manier van vertellen wil de zender kinderen motiveren om over hun ervaringen te spreken, een goede vriend te zijn en anderen te ondersteunen. Voor de CN Buddy Network campagne dit jaar zijn rond het thema ‘vriendschap’ drie gloednieuwe spots geproduceerd onde de titels ‘Nieuw in de Klas’, ‘Een Sterke Vriendschap’ en ‘Beste Vrienden’.

Ambassadrice Britt Scholte is in een speciaal opgenomen spot te zien. De spot, waar ook de 11-jarige danser Daniel Stosic, onder andere bekend van ‘Holland’s Got Talent’, aan meewerkt, toont hoe alleen gepeste kinderen zich kunnen voelen. Britt Scholte vindt het belangrijk dat er continu aandacht wordt besteed aan het grote probleem dat pesten oplevert: “Gepeste kinderen voelen zich alleen en dat is heel erg. Daarom vind ik het belangrijk dat kinderen er voor elkaar zijn, er met elkaar over praten en een maatje van gepeste kinderen worden. Want samen kunnen we pesten stoppen.”

Kinderen, ouders en leraren kunnen via het online platform informatie krijgen over pesten en hoe het kan worden tegengegaan. 

Being There is verantwoordelijk voor de creatie van de campagne, Media Tornado heeft deze opgezet en FFWD Film heeft de film gemaakt. 








comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing