ALD Automotive rolt VR-versie van Mobility Experience Centre wereldwijd uit

ALD Automotive rolt VR-versie van Mobility Experience Centre wereldwijd uit
  • Online
  • 24 okt 2017 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Virtual Reality

Het Mobility Experience Centre (MEC) in Hoofddorp krijgt een virtual reality-versie. Drie jaar nadat het MEC in Nederland is geopend, zorgt het succes ervoor dat men de experience ook in het buitenland wil aanbieden. Om een wereldwijde uitrol over 43 landen mogelijk te maken is er gekozen voor een virtual reality (VR) variant. Zowel het fysieke MEC als de VR-versie maakt het voor bedrijven inzichtelijk welk effect de verschillende keuzes voor mobiliteit heeft op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.

België, Luxemburg en het Verenigd Koninkrijk zijn de eerste landen die gebruik gaan maken van de VR-versie van de Mobility Experience. Later dit jaar vindt de introductie ook in andere landen plaats. Het Nederlandse belevingscommunicatiebureau Tinker, ontwerper van het MEC in Hoofddorp dat inmiddels meer dan 2500 bezoekers heeft gehad, ontwikkelde ook de VR-versie van de Mobility Experience die wereldwijd wordt uitgerold. Met behulp van virtual reality kunnen gebruikers de verschillende trends in mobiliteit ervaren op iedere locatie.

Inzicht in mobiliteit
Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Manager bij ALD Automotive: ‘Mobiliteit wordt wereldwijd complexer en steeds meer bedrijven zoeken naar andere manieren om invulling te geven aan hun mobiliteitsbeleid. Het doel van de Mobility Experience is om bedrijven inzicht te bieden in de mogelijkheden van mobiliteit en het effect van mobiliteitskeuzes op hun financiën, het milieu en hun medewerkers. In elk land krijgen de mobiliteitsconsultants van ALD een speciale training om de nieuwe innovatie in te zetten.’



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken