Facebook checkt controversiële reclame handmatig
- Online
- 9 okt 2017 @ 11:14
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 9 okt 2017 @ 11:14
- Redactie Online
Facebook laat advertenties door eigen werknemers nakijken als ze over etniciteit, religie, politiek of sociale problemen gaan. Dit soort reclames werd voorheen altijd via een algoritme gecontroleerd en online gezet. Omdat het meer werk kost, waarschuwt Facebook adverteerders dat het iets langer kan duren voordat zulke reclames online komen.
Facebook kwam de laatste maanden in het nieuws omdat een organisatie van Russische afkomst tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen vorig jaar voor 100.000 dollar aan advertenties inkocht. Deze reclames hadden onder meer wapengebruik en racisme tot onderwerp. De invloed van deze mogelijk Russische inmenging wordt onderzocht.
Of voor de nieuwe werkwijze extra werknemers worden aangetrokken, en of de maatregel permanent is, heeft het sociale medium nog niet bekendgemaakt.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing