Nikos Vlachopoulos (marketing director Vodafone UK): ‘Nieuwe merkpropositie is bottom up aangepakt’

9okt 201711:11
  • Online
  • 18340 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesMobile

nieuws Vodafone neemt na negen jaar afscheid van 'Power to you' en presenteert de nieuwe merkclaim: 'The Future is Exciting. Ready?' MarketingTribune was aanwezig bij de lancering in Londen en sprak met Nikos Vlachopoulos, marketing director bij Vodafone Group UK.

Blij met de nieuwe merkpropositie, neem ik aan?
Uiteraard, hoewel het wel een flink proces was. Power to you hebben we destijds (2009, red.) topdown gelanceerd, deze nieuwe propositie hebben we meer bottom up aangepakt. Dat wil dus zeggen: echt met het hele Vodafone-team wereldwijd. Dus ook met de Nederlanders.

Met 'Power to you' lag de focus echt op de millennial-doelgroep. Blijft dat ook zo met 'The Future is Exciting. Ready?'? 
Nee, we targetten nu op een breder segment. Uiteraard richten we nog steeds op de millennial, maar ook op andere generaties zoals generatie Z. Dat is de generatie die echt is opgegroeid met de smartphone, die hebben geen weet van het tijdperk zonder internet. Zij groeien als het ware dus ook mee met het merk Vodafone. Het grote verschil tussen deze twee doelgroepen is dat millennials enorm van het 'joie de vivre' zijn. Daarbij is Generatie Z veel serieuzer, die zijn op jonge leeftijd echt al met hun carrière pad bezig.

Verschrikkelijk saai eigenlijk, toch?
Nouja ze feesten nog wel, maar niet zoals de millennials dat doen en deden. Het is niet hun core, daarvoor zijn ze ook teveel bezig met hun toekomst. Maar laten wij er alsnog maar party animals van proberen te maken, haha.

De woorden 'optimisme' en 'positiviteit' komen voortdurend terug in deze nieuwe campagne. Waarom eigenlijk?
Wat we met de campagne willen uitdragen is: ondanks al het negativisme in de wereld op dit moment, is de vlucht van de technologie de afgelopen jaren een reden om juist optimistisch te zijn. Het biedt zoveel mogelijkheden! Iedereen is maar pessimistisch over de economie, de overheid... Maar dat kun je met geen mogelijkheid zijn over de technologie. Het brengt je alleen maar goeds. Niet voor niets hebben we dat ook laten onderzoeken.

Maar in principe wil ieder merk toch optimisme uitdragen?
Klopt, maar niet ieder merk kan daar technologie voor inzetten. Vodafone wel, wij connecten letterlijk en figuurlijk. Bovendien omarmen we optimisme ook door allerlei andere initiatieven, zoals events. We doen meer dan alleen mobile.

Deze nieuwe merkpropositie heeft negen jaar op zich laten wachten. Waarom zo lang?
De lancering van een echt goede propositie heeft tijd nodig. Zoiets doe je niet in een paar weken of maanden. Plus je moet op je hoogtepunt lanceren, niet gaan zitten wachten. Als je kijkt naar de staat van ons merk op dit moment en de technologische ontwikkelingen zoals het Internet of Things, dan is dit wel echt het moment.




comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing