Marktplaats stapt volledig over op header bidding

Marktplaats stapt volledig over op header bidding
  • Online
  • 13 okt 2017 @ 10:44
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Online advertising

Marktplaats is als eerste grote website in Nederland volledig overgestapt op real-time header bidding. Dit is een techniek die alle display advertentie posities volledig programmatic ontsluit.

Display advertising op Marktplaats wordt al geruime tijd voor het overgrote deel programmatic ingevuld. Hiervoor wordt samengewerkt met de partners Improve Digital en Google. Tot voor kort werden alle beschikbare web-posities gelijkmatig tussen deze beide partners verdeeld en werd een deel van de impressies gereserveerd voor directe campagnes.  Adverteerders hadden hierdoor slechts toegang tot een deel van de impressies. Met header bidding is dat anders: vanaf nu hebben adverteerders op ieder moment toegang tot alle web posities en het volledige bereik van 8,2 miljoen unieke bezoekers per maand.

Relevantie

Annemarie Buitelaar, Chief Commercial Officer Marktplaats: ‘Het mechanisme van header bidding stelt adverteerders in staat om op ieder gewenst moment maximaal onder de aandacht te komen bij de voor hen belangrijke doelgroepen. Dit zorgt er voor dat de display advertenties die onze gebruikers te zien krijgen nog beter zullen aansluiten op hun interesses.’

Op dit moment heeft Marktplaats alle display posities voor web ontsloten. Volgend jaar wil Marktplaats ook header bidding toevoegen op de in-app posities van de ruim 6 miljoen Marktplaats-app downloads. Dit geeft adverteerders ook in-app de mogelijkheid om een nog betere performance te realiseren. Ze krijgen dan met header bidding ook daar volledig te zien welke audiences programmatic beschikbaar zijn en kunnen daar gericht op inkopen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken