Merken slagen er niet om klantgegevens te benutten voor gepersonaliseerde digitale ervaringen
- Online
- 18 okt 2017 @ 15:45
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Customer JourneyDigitaal
- 18 okt 2017 @ 15:45
- Redactie Online
Uit onderzoek van Sitecore en Vanson Bourne blijkt dat merken onder druk staan om op basis van data te handelen. Hoewel 73% grote prioriteit geeft aan personalisering, worstelen ze met de organisatie en opslag van klantgegevens als fundering voor strategieën voor klantervaringen en om de belofte van personalisering waar te maken. Hierdoor nemen klanten waar dat veel merken in feite 'slechte personalisering' bieden, die bij nadere beschouwing geen 'personalisering' genoemd mag worden.'
Maar liefst 95 procent van de consumenten gelooft dat ‘slechte personalisering’ bestaat. Als voorbeeld noemen zij merken die gebruikmaken van achterhaalde informatie over hen (60%), merken die verkeerde persoonlijke klantgegevens gebruiken (61%) en merken die hun aannames over de wensen van de klant baseren op één enkele interactie (56%).
Hieronder enkele kernpunten uit het onderzoek:
* Klanten denken dat merken meer over hen weten dan in werkelijkheid waar is: de ondervraagde klanten (54%) denken dat merken hun aankoophistorie kennen, terwijl slechts 40% van de ondervraagde merken zegt dat ze deze verzamelen.
* Veel merken worstelen met bestaande analysediensten: slechts 3% kan online data verzamelen op individueel niveau. Hoewel 63% van de merken zegt digitale analysesoftware te gebruiken, zegt een derde (32%) niet volledig tevreden te zijn met hun huidige oplossing.
* Merken snakken naar meer inzichten over hun klanten: op de vraag wat het meest gewenst is in een oplossing voor customer intelligence, antwoordt twee vijfde van de merken (40%) dat ze klanten meer op individueel niveau willen kunnen bekijken. Hetzelfde percentage (40%) wenst realtime inzichten in het klantgedrag en één op de vier (23%) wil klantgegevens kunnen integreren via de verschillende kanalen waarmee ze die ontvangen.
Hier vindt u de complete conclusies.
Over het onderzoek
Onderzoek naar Contextual Intelligence in opdracht van Sitecore uitgevoerd door Vanson Bourne van februari tot april 2017. Het onderzoek bestaat uit vraaggesprekken met 680 marketing- en IT-besluitvormers en 6.800 klanten in 14 landen. Vanson Bourne is een onafhankelijk specialist in marktonderzoek voor de technologische sector. Het staat bekend om solide en geloofwaardige analyse op basis van onderzoek, gebaseerd op beproefde onderzoeksprincipes en het vermogen de meningen van senior besluitvormers te verkrijgen op technische en bestuurlijke posities, in alle bedrijfstakken en de belangrijkste markten.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing