momondo bouwt samen met kinderen aan wereldwijde tolerantie

momondo bouwt samen met kinderen aan wereldwijde tolerantie
  • Online
  • 26 okt 2017 @ 10:38
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de nieuwe campagne ‘Dear mom and dad’ zet onafhankelijk reiszoekmachine momondo.nl zich in voor meer tolerantie en respect in de wereld. De campagne laat zien wat er gebeurt, wanneer kinderen van over de hele wereld, een maand lang met elkaar samenleven. Het inzicht achter het initiatief is dat uit onderzoek blijkt dat jongeren minder vertrouwen hebben in andere mensen dan oudere generaties. In de ‘Dear mom and dad’ campagne, ontmoeten kinderen over de hele wereld elkaar tijdens een CISV-zomerkamp in São Paulo. Hier leren zij dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan dat ze zich ooit konden voorstellen.

Tijdens de start van het zomerkamp, vroeg momondo aan de kinderen om via de post hun gevoelens te delen met hun ouders. Twee weken later deden de kinderen dit weer, maar dan om te vertellen over de verschillen met hun internationale kampgenootjes en het begrip wat zij voor hun kampgenootjes, hebben gekregen. De woorden die de kinderen hebben opgeschreven, zijn in een korte film gebruikt om de ontwikkeling van de kinderen vast te leggen.

Weinig vertrouwen
Door technologie is het tegenwoordig heel simpel om met personen over de hele wereld in contact te komen. Toch vertrouwen jongere generaties andere personen minder snel dan oudere generaties. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek van momondo 'The Value of Travelling'. Slechts 36 procent van de jongste respondentengroep (18 tot 35 jaar) geeft aan dat de meeste mensen te vertrouwen zijn, in vergelijking met 40 procent van de 36 tot 55-jarigen en 50 procent van de 56 tot 65-jarigen. Ondanks deze resultaten, laat het onderzoek ook de kracht van reizen zien, want 61 procent van de ondervraagden gelooft dat er meer tolerantie in de wereld zal zijn, wanneer mensen meer zouden reizen.

'Uit het onderzoek blijkt dat 70 procent van ons vindt dat tolerantie en respect voor andere mensen, de meest belangrijke waardes zijn die kinderen vanuit huis mee moeten krijgen. Het is daarom heel inspirerend om van kinderen uit het CISV-kamp te horen dat het ontmoeten van, en tijd doorbrengen met kinderen met een andere nationaliteit, hen een beter begrip gaf over andere nationaliteiten en culturen', aldus Ruby Sin-Yien Chung woordvoerster van momondo.nl.

‘Dear mom and dad’ ondersteunt momondo’s visie om barrières tussen mensen te doorbreken en de wereld van mensen te verrijken. Kinderen zijn onze toekomst. Daarom financierde momondo een internationaal kamp in São Paulo, waar kinderen over de hele wereld samenkwamen om grensoverschrijdende vriendschappen te sluiten.

Lespakket
Om deze boodschap verder te verspreiden, heeft momondo twee gratis schoolactiviteiten ontwikkeld. De lespakketten leren kinderen over het belang van wederzijdse tolerantie en respect. In de twee lespakketen, Equally Different en Our Colourful World, krijgen kinderen les over vooroordelen en stereotypes, en hoe zij die kunnen verminderen.

Volgens Rachel Kuck, PhD-kandidaat bij de Universiteit van Michigan en commissielid bij het Educatieprogramma van CISV International: 'het is in sommige opzichten makkelijker voor kinderen om vooroordelen te bestrijden, omdat zij in vergelijking met volwassenen meestal nog niet de levenservaring hebben die negatieve assumpties over andere groepen mensen creëren.' 

Het volledige pakket is hier gratis te downloaden.  



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken