Nationaal E-mail onderzoek: 3 op de 4 Nederlanders koopt iets door reclamemail
- Online
- 3 okt 2017 @ 12:20
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - E-mailmarketing
- 3 okt 2017 @ 12:20
- Sjaak Hoogkamer
Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, lanceert vandaag de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Het onderzoek presenteert hoe de Nederlander in 2017 omgaat met e-mail en vergelijkt het medium met bekende social media kanalen. Nieuw in de publicatie van dit jaar is een verdieping in de vorm van interviews met deelnemers aan het Nationaal E-mail Onderzoek.
In het Nationaal E-mail Onderzoek staan 26 conclusies over het gebruik van e-mail en social media zoals WhatsApp, Facebook, Snapchat, sms en zelfs briefpost in Nederland. Een aantal interessante resultaten:
-
93% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven
-
Nederlanders ontvangen 86 e-mails per week
-
De meeste Nederlanders checken 1 tot 6 keer per dag hun e-mail
-
75% van de Nederlanders heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van een reclamemail
-
Smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen
Interviews met deelnemers
De editie van 2017 is de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus) en CG Selecties zijn dit onderzoek gestart in 2013. Om deze lustrumeditie te vieren, is daarom dit jaar plaats ingeruimd om de Nederlander een gezicht te geven. Zes consumenten die hebben meegedaan aan het onderzoek zijn in interviews dieper ingegaan op de antwoorden die zij hebben gegeven én de conclusies die uit het onderzoek zijn getrokken. Dit geeft het Nationaal E-mail Onderzoek van dit jaar een extra menselijke dimensie.
Zie voor het volledige rapport: Nationaal E-mail Onderzoek
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing