Nederlandse blockchainoplossing voor uitdagingen GDPR
- Online
- 14 nov 2017 @ 10:35
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Privacy
- 14 nov 2017 @ 10:35
- Redactie Online
Consumenten controle geven over hun data en tegelijkertijd rekening houden met de behoefte van merken en uitgevers. Dat is de missie van Faktor, een nieuw te bouwen identiteitsplatform op blockchaintechnologie. Faktor wordt ontwikkeld naar aanleiding van de nieuwe Europese privacywetgeving (GDPR) en wil het dataverkeer tussen merken, uitgevers en mensen transparant organiseren. Vandaag maakt Levi9 bekend dat het instapt als officieel ontwikkelpartner van het identiteitsplatform. Eind dit jaar moet het platform in de lucht zijn.
Pien Oosterman, COO van Levi9: 'Levi9 houdt als business technology dienstverlener nieuwe, disruptieve ontwikkelingen binnen digital media en marketing scherp in de gaten. De interesse wordt extra gewekt als deze van toegevoegde waarde kan zijn voor onze relaties. In een zeldzaam geval gaat Levi9 de samenwerking aan met een nieuw initiatief zoals Faktor.'
Nieuwe wetgeving
Dankzij de nieuwe Europese privacywetgeving krijgt de Europese consument veel meer rechten en moeten bedrijven op hun beurt voldoen aan scherpere regels. Consumenten krijgen vanaf mei 2018 vijf belangrijke rechten: het recht tot inzage, het recht om data te wijzigen, het recht om vergeten te worden, het recht om data te verplaatsen en het recht om te klagen. Tim Geenen, oprichter van Faktor: ‘Met deze nieuwe regels rijst de vraag of we nog wel anoniem op het internet kunnen zijn. Daarnaast moeten we ons realiseren dat het internet niet gratis is. Uitgevers hebben nieuwe verdienmodellen nodig en willen graag dat mensen zich identificeren. Persoonlijke data als leeftijd, geslacht en voorkeuren kunnen dan een betaalmiddel zijn voor content. Voor merken betekent het dat ze relevanter kunnen adverteren zodra er meer data beschikbaar is. Door te kiezen voor blockchaintechnologie creëren we een transparante omgeving voor consumenten, uitgevers en merken. We zijn blij dat Levi9 ons helpt bij de ontwikkeling van Faktor.’
Ontwikkelen van blockchaintechnologie
Levi9 heeft het hoofdkantoor in Amsterdam, maar werkt vanuit verschillende servicecentra in Servië, Roemenië en Oekraïne. Nogmaals Pien Oosterman: ‘We stellen productiecapaciteit vanuit een van de servicecentra in Oost-Europa ter beschikking om tegen het einde van dit jaar een MVP (Minimum Viable Product) te realiseren. Dit gebeurt op de Levi9 manier: agile en op afstand. Voor ons biedt deze samenwerking de mogelijkheid om ons verder te ontwikkelen in de nieuwe blockchaintechnologie en om aan de basis te staan van een oplossing voor de uitdagingen die de GDPR het bedrijfsleven in Europa stelt.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing