Prijswinnende start-up combineert boeken met Augmented Reality
- Online
- 14 nov 2017 @ 15:15
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 14 nov 2017 @ 15:15
- Redactie Online
Wie dacht dat boeken verleden tijd zijn voor kinderen van tegenwoordig, had buiten de start-up ARmazing gerekend. Door gebruik te maken van Augmented Reality brengen drie jonge ondernemers uit Zoetermeer oude en nieuwe media bij elkaar. Het resultaat, het kinderboek De avonturen van Max – Op zoek naar Fl..,met levensechte 3D-beelden, is al in de prijzen gevallen.
De start-up heeft de technologie als eerste ingezet bij het jeugdboek De avonturen van Max – Op zoek naar Fl..,. Bij het boek is een app te downloaden. Wie de camera van zijn of haar mobiel daarna op het boek richt, wordt opeens ondergedompeld in een levensechte 3D-wereld, die verschijnt als extra laag boven het boek.
Boeken aantrekkelijker maken
De ondernemers achter het idee zijn Rosalie de Moel (22, Delft), Sem Broere (23, Dordrecht) en Elliot Elchanan Hagemeijer (27, Zoetermeer). De drie studenten Communication & Multimedia Design aan de Haagse Hogeschool voorzien dat hun idee op termijn ook kan worden gebruikt in het onderwijs.
'Het is een innovatieve en eigentijdse manier om lezen en leren aantrekkelijker te maken', vertelt Hagemeijer. De mogelijkheden van Augmented Reality zijn bijna onbeperkt. 'Dan kun je in een lesboek bijvoorbeeld laten zien hoe organen werken of historische gebeurtenissen zijn verlopen. Zo hopen we op termijn een steentje bij te dragen aan de modernisering van het onderwijs. Wij laten zien dat lezen, zien en beleven elkaar niet uitsluiten.'
Automatische updates
Bijzonder aan het idee is dat de AR-beelden niet elke keer hetzelfde zijn. Na elke update worden nieuwe 3D-modellen aan het boek toegevoegd. 'Met de app-updates kunnen we nieuwe 3D-modellen blijven toevoegen en animaties verbeteren. We hebben bijvoorbeeld een seizoenspagina in het boek, waarbij de AR elk seizoen anders is”, legt Sem Broere uit. De innovaties en ambities van ARmazing zijn niet onopgemerkt gebleven. Onlangs wonnen de jonge ondernemers de verkiezing Hybride Student Ondernemer 2017 van de Haagse Hogeschool. Maar inmiddels kijken ze alweer verder. Rosalie de Moel: “Wij willen een van de leidende bedrijven worden in Augmented Reality.'
Kijk voor meer info op de website.
Elliot Elchanan Hagemeijer, Rosalie de Moel en Sem Broere.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- kinderboek
- ARmazing
- 3D-beelden
- Elliot Elchanan Hagemeijer
- De avonturen van Max
- Zoetermeer
- Rosalie de Moel
- Sem Broere
- Augmented Reality
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing