Medeoprichter fonQ Joost Wels vertrekt
- Online
- 9 jan 2018 @ 11:33
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Personalia
- 9 jan 2018 @ 11:33
- Redactie Online
Joost Wels, CEO en medeoprichter van webwarenhuis fonQ, heeft besloten zijn rol over te dragen. ‘fonQ is de afgelopen jaren flink gegroeid en daar past nieuw leiderschap bij’, aldus Wels, die nog tot eind februari actief bij het bedrijf betrokken is. De Raad van Commissarissen van fonQ heeft Michel Schaeffer per 1 januari 2018 aangesteld als ad interim CEO.
Als medeoprichter was Wels vanaf de eerste dag betrokken bij fonQ. ‘Met de opening van een kantoor in België, de bouw van een nieuw hoofdkantoor en een mooie omzetgroei heb ik in 2017 een kroon op mijn werk gezet’, zo licht Wels toe. ‘Het bedrijf komt nu in een volgende fase terecht en daar past wat mij betreft nieuw leiderschap bij. Na twaalf mooie en hectische jaren is voor mij het moment gekomen om fonQ los te laten en me na een korte pauze op nieuwe zaken te richten.’
Wels is nog tot eind februari 2018 werkzaam bij fonQ en zal daarna als aandeelhouder en ‘fonQ-ambassadeur voor het leven’ op afstand betrokken blijven.
Michel Schaeffer is aangesteld als ad interim CEO en zal de komende periode aan het bedrijf leidinggeven. Schaeffer was ruim veertien jaar directielid van bol.com; een periode waarin het bedrijf zich ontwikkelde van startup tot het leidende e-commercebedrijf van de Benelux. Sinds zijn vertrek bij bol.com in 2015 adviseert hij diverse bedrijven over digitale en groeistrategieën en is hij commissaris bij Hans Anders en CBRE Dutch Retail Fund.
‘Michel was de afgelopen maanden al als adviseur verbonden aan fonQ. Ik ben ervan overtuigd dat hij met zijn ruime e-commerce ervaring het bedrijf in de komende periode naar een nog hoger plan kan tillen’, aldus Ad Scheepbouwer, eigenaar van AJS Holdings.
Schaeffer vult verder aan: ‘fonQ heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een belangrijke speler op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Ik kijk ernaar uit om deze positie samen met alle 260 medewerkers van fonQ in de komende periode verder uit te bouwen’.
fonQ is het verrassende en inspirerende warenhuis met ruim 60.000 mooie producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Of je nu op zoek bent naar de finishing touch voor jouw interieur, een handig keukenhulpje of een unieke gadget als cadeautje voor jezelf: vind jouw mooi bij fonQ! Het warenhuis is uitgeroepen tot beste webwinkel in de categorie 'Wonen & Tuin' tijdens de Thuiswinkel Awards 2016. Ook is fonQ tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 en 2017-2018 verkozen tot beste webshop in wonen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing