Thuisbezorgd praat met gebruikers via interactieve Chad banner

Thuisbezorgd praat met gebruikers via interactieve Chad banner
  • Online
  • 18 jan 2018 @ 10:56
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieE-commerce

Chads.world heeft de Chad Banner ontwikkeld om te kunnen ‘chatten’ met de consument middels advertenties. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, Takeaway.com, zet deze online banner in om de interactie aan te gaan met de gebruikers. Het inzetten van (deels) geautomatiseerde tools – zoals de Chad Banner – maakt conversaties mogelijk tussen merken en consumenten.

Het stelt de consument in staat om adverteerders feedback te geven op hun aanbiedingen. Dit biedt uitgevers en websites de kans om meer te leren over hun bezoekers. Thuisbezorgd.nl is de eerste klant van Chads World die de Chad Banners gaat inzetten.

Waar een normale banner maar één keer interacteert, start de Chad Banner een conversatie waarbij gebruikers kunnen aangeven of de consument geïnteresseerd is in het geadverteerde product. De adverteerder kan hierdoor direct inspelen op de gebruiker door een ander aanbod te doen of een persoonlijke aanbieding. De Chad Banner kan gezien worden als de vertegenwoordiger van het geadverteerde, maar dan online. De banners zullen worden ingezet om vriendelijker te kunnen zijn naar de consument en daarmee gelijktijdig de verkoopcijfers van de adverteerder te verhogen.

Steeds meer adverteerders verdiepen zich in manieren om het gesprek aan te gaan met gebruikers. Deze trend, Conversational Commerce genoemd, zal steeds terugkeren in onze maatschappij. Het succes van deze trend blijkt uit de vele chat functionaliteiten op websites, maar ook uit de inzet van bots in bijvoorbeeld Facebook Messenger en Amazon Alexa. De integratie van een chatbot met een online banner is daarentegen nieuw.

Het idee voor Chad is begonnen met de ergernis omtrent retargeting banners van Chads World’s Managing Director Jorn Eiting van Liempt. Deze banners richten zich tot een bezoeker die een duidelijke interesse heeft geuit voor een specifiek product. Maar ze gaan uit van kwantitatieve klik data en silo’s in plaats van een echt gesprek met de klant aan te gaan. ‘Dat kan beter. Iedereen is ermee bekend, je bent een tijdje op zoek geweest naar een vakantie. Hoewel je die vakantie al lang geboekt hebt, blijft de banner met het vakantie aanbod je maar achtervolgen. Dit moest verandering vond Eiting van Liempt. Wanneer je de optie zou hebben om de interactie aan te gaan met de consument middels een banner, waarom zou je dan niet meteen vragen waar diegene nog meer interesse in zou hebben? Chad Banners biedt hierop een logisch antwoord en met de aanvulling van kunstmatige intelligentie zijn de mogelijkheden eindeloos.’ 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken