Verkeersplein en Gemeente Amsterdam lanceren Verkeer VR app
- Online
- 8 mrt 2018 @ 10:23
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 8 mrt 2018 @ 10:23
- Redactie Online
Verkeersplein Amsterdam en Gemeente Amsterdam lanceren op vrijdag 9 maart de virtual reality applicatie 'Verkeersplein' tijdens de opening van de Week van het Verkeer. Een initiatief van reclamebureau Don’t Say Nothing, in samenwerking met Capitola.
Het aantal verkeersongelukken is de afgelopen twee jaar toegenomen. De stad Amsterdam wordt drukker en drukker. Er zullen meer toeristen komen en het aantal mensen op de weg zal daarom in alle vormen toenemen.
Don’t Say Nothing is dit project gestart, omdat ze niet alleen aan commerciële, maar ook aan maatschappelijk verantwoorde projecten wil werken. In de eerste brainstormsessie zijn er meerdere routes verkend om het bewustzijn rond de verkeersproblemen in Amsterdam te vergroten. ‘We kwamen tot de conclusie dat iets op educationeel niveau een oplossing kan zijn voor de lange termijn. Virtual Reality leent zich hier uitstekend voor, omdat het de mogelijkheid geeft om gevaarlijke verkeerssituaties na te bootsen in de klas’, aldus Managing Director Robin Wallaart.
Met dit idee is Don’t Say Nothing naar Gemeente Amsterdam gegaan en zij waren direct enthousiast. Het paste goed bij de ambitie van de gemeente om te investeren in innovatie. In samenwerking met Verkeersplein en Capitola is een educatieve virtual reality game ontwikkeld voor leerkrachten en kinderen op basisscholen. Het wordt momenteel geïmplementeerd en het is onderdeel van het officiële onderwijsprogramma voor alle basisscholen in Amsterdam voor de komende 5 jaar (ongeveer 260 scholen).
Voor de virtual reality app is een in-game beslissingsmechanisme ontwikkeld. Of je iets goed of fout doet, hangt bijvoorbeeld af van waar en hoelang je ergens naar kijkt. Gebruikers krijgen direct feedback over hun beslissingen binnen de applicatie. Op deze manier kunnen kinderen door middel van gamification leren om veilig te fietsen in de drukke stad.
Van 12 tot en met 16 maart start de eerste editie van de Week van het Verkeer. Op vrijdag 9 maart wordt deze week geopend door wethouder Pieter Litjens.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- app
- Week van het Verkeer
- Capitola
- virtual reality
- Pieter Litjens
- Verkeersplein
- Robin Wallaart
- in-game
- educatieve virtual reality game
- Don’t Say Nothing
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
- Tim Cook: 'Apple gaat terrein winnen... 01-03-2024
- [branded content] Stayokay Hostels... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing