Facebook haalt de datariem aan

Facebook haalt de datariem aan
  • Online
  • 3 apr 2018 @ 12:17
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataSocial media

Facebook sleutelt aan een wijze om adverteerders te verplichten om toestemming te zoeken voor het gebruik van persoonlijke gegevens voor het gericht sturen van advertenties. De zogeheten Custom Audiences.

Facebook komt met een tool waarin adverteerders moeten aangeven dat de informatie die ze uploaden op de site, met toestemming van de gebruiker is verkregen. Hoe de tool er precies uit komt te zien, en hoe Facebook de regels gaat handhaven, is nog niet duidelijk.

Facebook ligt onder vuur te liggen vanwege het incident met Cambridge Analytica dat via het vriendennetwerk gericht wist te targetten namens het campagneteam van Donald Trump.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken