Fietsvergelijkers.nl slaat een brug tussen online en vakhandel

Fietsvergelijkers.nl slaat een brug tussen online en vakhandel
  • Online
  • 11 apr 2018 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Consumenten

Voor het meest gebruikte vervoermiddel in Nederland kan de consument nergens terecht voor een overzichtelijke vergelijking op het gebied van service en prijs. Daarom richtten de ondernemers Gijs Maljaars, Jan Hoekstra en Job Paauw de website Fietsvergelijkers.nl op.

‘Door het grote aanbod en de vele keuzemogelijkheden heeft de klant al snel last van keuzestress. Consumenten hebben behoefte aan vereenvoudiging en transparantie in de markt’, stelt Maljaars. En dat is precies wat Fietsvergelijkers.nl biedt. Op de website worden meer dan 7.000 modellen van 313 merken inzichtelijk gemaakt. Vervolgens kan de consument per fiets de beschikbare aanbieders vergelijken. Bij die vergelijking staat niet alleen de prijs centraal, maar wordt vooral gekeken naar de mate van service die een aanbieder levert.

‘We merken dat consumenten bereid zijn om extra te betalen als zij daar goede service voor terugkrijgen’. Om inzichtelijk te maken welke aanbieder de beste service biedt, is er een ‘shopscore’ ontwikkeld. Aanbieders worden op 20-tal onderdelen getoetst en de uiteindelijke score wordt weergegeven bij de fiets.

Kansen in de fietsenmarkt
‘We zijn verbaasd over de mate waarin fabrikanten en vakhandelaren een barrière opwerpen tegen de veranderingen die de online ontwikkelingen teweeg brengen. Het wordt tijd dat zij inzien dat het online gedeelte juist een versterkend onderdeel kan zijn van de merkbeleving’, aldus Paauw.
De mannen van Fietsvergelijkers.nl vinden dat online verkoop en vakhandel elkaar juist kunnen versterken. De eerste fase van het oriënteren zal voornamelijk op internet plaatsvinden, maar het maken van een proefrit en het leveren van onderhoud en service kan niet zonder de vakhandel.

Focus op e-bikes
De sterke groei van de verkoop van e-bikes blijft niet onopgemerkt. Bijna 30% van de nieuw verkochte fietsen is inmiddels al een e-bike. De nieuwe modellen met een hippe uitstraling zorgen ervoor dat de e-bike haar stoffige imago loslaat en daardoor aantrekkelijk wordt voor een bredere doelgroep. Met uitgebreide specificaties en de mogelijkheid om direct een proefrit aan te vragen ondersteunt Fietsvergelijkers.nl in het aankoopproces van de e-bike.

Actie in samenwerking met Decathlon
Met de lancering van de website geeft Fietsvergelijkers.nl in samenwerking met Decathlon een nieuwe e-bike weg. Het gaat om het nieuwe model van B’twin, de Elops 920 E. Deze Elops komt eind mei pas uit en met deze fiets wil Decathlon de strijd aangaan met fietsgiganten als Batavus, Gazelle en Sparta.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken