BigFish haalt onzichtbare digitale trends boven water

BigFish haalt onzichtbare digitale trends boven water
  • Online
  • 23 mei 2018 @ 10:50
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • TrendsBig dataInnovatie

Hoe spot je trends in een zee van data? Databedrijf Weborama zegt het antwoord te hebben met BigFish, een nieuwe digital insights-tool waarmee merken onontdekte trends en nieuwe business-opportunity's uit semantische data kunnen vissen.

De tool wordt gelanceerd voor de Nederlandse markt tijdens Emerce Digital Live 2018. Om opkomende trends te signaleren, meet BigFish het huidige bereik van een merk door in realtime honderdduizenden sleutelwoorden te ontsluiten uit alle digitale informatie die door en over merken en hun concurrenten gegenereerd is - zoals blogs, forums, artikelen, social media en geïmporteerde offline tekstbronnen.

De trends worden op een visueel aantrekkelijke manier weergegeven in overzichtelijke segmenten. Zo heb je direct inzicht in bijvoorbeeld de positie van je merk of product, ten opzichte van je concurrentie.

Pitchen met data

De ontdekte trends en insights kunnen voor verschillende doeleinden worden ingezet. Zo zijn ze al door mediabureaus gebruikt voor pitches die met big data zijn onderbouwd. Ook zetten reclamebureaus de tool in als input voor de creatieve strategie. En merken gebruiken BigFish voor een hernieuwde strategie of (her)positionering.

Weborama is aanwezig op Digital Marketing Live 2018 om BigFish te lanceren. Michel Soeteman licht BigFish verder toe in de presentatie 'Business opportunities ontdekken met semantische intelligentie'. Daarnaast zijn er vier roundtable sessies, waar in een intieme setting enkele recente cases uitgediept worden.

Weborama heeft ruim vijftien jaar ervaring met de ontwikkeling van linguïstische algoritmen voor het analyseren van grote hoeveelheden data. BigFish is onderdeel van het big data platform BigSea, dat wereldwijd gebruikt wordt door adverteerders, mediabureaus en uitgevers.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken