PAY. toont groeiambities
- Online
- 8 jan 2019 @ 11:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Online betalen
- 8 jan 2019 @ 11:05
- Sjaak Hoogkamer
PAY., een van Nederlands grootste payment service providers, heeft de Belg Marc Dumortier (links op foto) benoemd tot Chief Executive Officer. Hij gaat zich richten op het commercieel uitbouwen en internationaal laten groeien van het bedrijf.
PAY. is een payment service provider (PSP) die dagelijks miljoenen euro’s verwerkt voor 2.500 webshops en retailers in Nederland en België. Daarnaast biedt PAY. bruikbare data-insights en benchmarking waarmee klanten, veelal middelgrote webwinkels en fysieke retailers, hun business en online processen optimaliseren.
Europees
De uit België afkomstige Dumortier is ruim 25 jaar werkzaam in de payment wereld in verschillende C-level management functies, met de focus op commerciële groeistrategieën en productinnovaties bij onder meer Atos, MasterCard, American Express, EMS en Global Blue. ‘Onze ambitie is om binnen vijf jaar de nummer twee payment service provider (PSP) van Nederland te zijn en dat in 2022 meer dan 20 procent van al het betalingsverkeer in ons land via PAY. wordt afgehandeld. Ook willen wij verder groeien in België en van start gaan in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.’
Na ruim zeven jaar als CEO te hebben gewerkt gaat Olaf Kok, oprichter van PAY., zich focussen op de technologie en het productaanbod in zijn rol als Chief Operations Officer. Dumortier voegt hieraan toe: ‘Olaf en ik zijn complementair aan elkaar, en we focussen ons beiden op onze sterkste punten. Ik ga me nog meer richten op het optimaliseren van de business en betaalprocessen van onze klanten door middel van data-insights en benchmarking.’
Innovatie en onafhankelijkheid
Een van de speerpunten voor Kok is innovatie. ‘PAY. was de eerste die het de consument mogelijk maakte om te betalen met een QR-code via iDEAL. Ook hebben we een tool ontwikkeld met een dynamische QR-code. Dit wil zeggen dat slechts één QR-code nodig is voor verschillende betaalmomenten, waarbij de prijs steeds kan variëren. Deze code wordt gebruikt voor facturatie, incassobetalingen of boetes. Dit scheelt de incasserende partijen veel tijd. Ze hoeven de betalingen niet meer handmatig aan te passen, omdat ze aan één QR-code genoeg hebben.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing